معرفی فیلم‌های روز دوم جشنواره فجر در سینما رسانه 4؛

برنامه نمایش روز دوم جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت

نمایش فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امروز با نمایش چهار فیلم در بخش‌های مختلف ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۸۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ - 02February 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‎پرس، در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر چهار فیلم در بخش‌های مختلف نمایش خواهند داشت.

سانس اول «خورشید»

«خورشید» جدیدترین اثر مجید مجیدی کارگردان مشهور ایرانی است. مجیدی بازیگران نوجوان این فیلم را که با فیلمنامه مشترک مجیدی و نیما جاویدی، از سوی سازمان سینمایی صادر شده را از میان مردم انتخاب کرده است.

تیم تولید فیلم سینمایی «خورشید» از همه نوجوانان پسر که علاقه‌مند به هنر بازیگری هستند، خواسته‌ بودند ویدیویی یک دقیقه‌ای برای معرفی خود ارسال کنند.

نکته قابل توجه درباره این فراخوان علاقه مجید مجیدی برای همکاری با بازیگران ناشناخته در فیلم‌های قبلی خود مانند «بچه‌های آسمان» و «آواز گنجشک‌ها» است که به معرفی بازیگری مانند رضا ناجی به سینمای ایران انجامیده است.

مجیدی پیش‌تر در فیلم‌های «پدر»، «بچه‌های آسمان» و «رنگ خدا» نیز از نوجوانان نابازیگر برای ایفای نقش‌های اصلی استفاده کرده بود.

سانس دوم «بی صدا حلزون»

فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده و تهیه کنندگی مرتضی شایسته تولید شده است.

آهنگسازی «بی‌صدا حلزون» نیز به عهده رضا شبیری است که فارغ‌التحصیل رشته موسیقی فیلم از آمریکاست و این فیلم اولین تجربه او در سینمای ایران به حساب می‌آید.

بهرنگ دزفولی‌زاده کارگردان «بی‌صدا حلزون» پیش از این بیش از ۸۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را عکاسی کرده و سازنده ۹ فیلم کوتاه مستند و داستانی است که این آثار در اکثر جشنواره‌های خارجی و داخلی حضور داشته و موفق به دریافت جایزه شده است. فیلم کوتاه «استون» ساخته دزفولی‌زاده بهار امسال در قالب مجموعه «فیلم‌های کوتاه روز» در گروه هنر و تجربه اکران عمومی شده است.

هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی و محسن کیایی با حضور علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، الهه حسینی و بیژن بافکار بازیگران «بی‌صدا حلزون» هستند.

«بی صدا حلزون» داستان زنی است که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده: محمد رهگذر، کارگردان: بهرنگ دزفولی‌زاده، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان‌پناه، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: ایمان غیرتمند، منشی صحنه: شیدا باسمه‌چی، مدیر صدابرداری: مهدی ابراهیم‌زاده، صدابرداران: حمید محمودی و سهیل متولی، صداگذار: حسین ابوالصدق، طراح گریم: سودابه خسروی، طراح صحنه و لباس: افسانه صمدزاده، تدوین: سپیده عبدالوهاب، مربیان زبان اشاره: امیر تهرانی و حوریه مقدسی، عکاس: مریم مَجد، تصویربردار پشت صحنه: نفیسه مدرس، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، مدیر تدارکات: نادر محمدی، مجری طرح: مهدی نریمانی، سرمایه‌گذار: بیژن بافکار، مشاور سرمایه‌گذار: نیما رضازاده، مشاور علمی پروژه: راضیه علم‌بیگی، مدیرتولید: مجتبی متولی، تهیه‌کننده: مرتضی شایسته، پخش از هدایت فیلم.

سانس سوم «تومان»

فیلم سینمایی «تومان» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فرشباف و تهیه کنندگان:سعید سعدی و سعید ملکان اثر دیگری است که در سانس سوم روز دوم جشنواره فجر نمایش داده می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: این فیلم درباره جاه‌طلبی نسل جوانان برای پیدا کردن راهی است تا بتوانند میانبر بزنند و وضعیت اقتصادی خود را بهبود ببخشند به همین دلیل دست به قمار می‌زنند تا در یک مدت زمان کوتاه تری بتوانند طبقه اجتماعی خود را عوض کنند و از طبقه پایین به طبقه بالا بیایند.

میرسعید مولویان، مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، ایمان صیاد برهانی و حامد نجابت بازیگران این اثر سینمایی هستند.

سانس چهارم ویژه مستند «قصه دختران فروغ» و «دابر»

فیلم مستند «قصه دختران فروغ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی خاطره حناچی روایت‌گر زندگی دختران و پسران بدسرپرست ساکن شهر مشهد است.

آنها مدت زمان زیادی همراه با یک زوج در یکی از مراکز خصوصی وابسته به بهزیستی زندگی می‌کنند. بعد از گذشت چند سال تعدادی از جوانان این مرکز بر علیه این زوج که زمان طولانی پدر و مادر خودشان می‌دانستند، شکایت می‌کنند.

عوامل مستند عبارتند از: پژوهشگر: خاطره حناچی، فیلمبردار: محمدرضا جهان‌پناه، مهدی آزادی، صدابردار: حسن شبانکاره، تدوینگر: اسماعیل منصف، صداگذار: حسن شبانکاره، آهنگساز: صبا ندائی، مدیر تولید: باران کارگر، ابراهیم اللهیاری، تهیه‌کننده: خاطره حناچی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار