ابوردینه:

معامله قرن آمریکا سبب ریخته شدن خون فلسطینی‌ها شده است

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان توطئه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحمیل معامله قرن را موجب تشدید تنش‌های خونبار در سرزمین‌های فلسطینی خواند.
کد خبر: ۳۸۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ - 06February 2020

معامله قرن آمریکا سبب ریخته شدن خون فلسطینی‌ها شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال شهادت سه فلسطین و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته هر گونه تشدید تنش خطرناک توسط اشغالگران صهیونیست را محکوم کرد.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) آن را منتشر کرد، گفت: «تنش کنونی نتیجه اعلام طرح صلح دولت آمریکا در هفته گذشته است».

وی تاکید کرد: «این معامله قرن است که با تلاش برای تحمیل واقعیت‌هایی دروغین فضایی از تنش را ایجاد کرده است، چیزی که بار‌ها قبلا درباره آن هشدار دادیم».

ابوردینه گفت: «هر گونه معامله‌ای که حقوق ملت فلسطین را برآورده نکند و هدفش ایجاد یک صلح عادلانه و همه جانبه نباشد، به ناچار منجر به این تشدید تنش می‌شود که امروز شاهد آن هستیم».

ابوردینه درباره این تشدید تنش نظام‌مند از سوی اسرائیل هشدار داد و گفت: «ملت فلسطین و رهبری آن دربرابر همه این توطئه‌ها محکم خواهند ایستاد و همان گونه که همه توطئه‌های قبلی را سرنگون کردند به هر قیمتی این یکی را هم سرنگون خواهند کرد».

در جریان درگیری‌های سحرگاه امروز میان فلسطینی‌ها با ارتش رژیم اشغالگر در شهر جنین در کرانه باختری دو فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. دیروز نیز در درگیری‌هایی مشابه در شهر الخلیل در کرانه باختری یک جوان فلسطینی شهید شد.

شهر‌های کرانه باختری یک هفته‌ای است در اعتراض به اعلام طرح ادعایی صلح موسوم به معامله قرن آمریکا برای که برای پایان دادن به مناقشه میان فلسطین و اسرائیل ارائه شده شاهد تشدید تنش و درگیری‌ها با ارتش رژیم اشغالگر است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار