«معادله‌ی قرن»؛ چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و سالگرد پیروزی انقلاب است

امسال، بیست دوم بهمن حالی دیگر و هوایی دیگر خواهد داشت. چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با چهلمین روز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی مصادف است.
کد خبر: ۳۸۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵ - 10February 2020

«معادله‌ی قرن»؛ چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، امسال، بیست و دوم بهمن حالی دیگر و هوایی دیگر خواهد داشت. چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با چهلمین روز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی مصادف است. چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی و چهل سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی بعد از همه‌پرسی فروردین‌ماه سال 1358 گذشت. چهل سال از اشغال لانه‌ی جاسوسی آمریکا گذشت و نظامی که طبق معادلات غربی‌ها قرار بود شش ماه بیشتر دوام نیاورد، وارد دهه‌ی پنجمش شده است.

امسال جشن‌های دهه‌ی فجر در حالی برگزار می‌شود که جای خیلی‌ها از جمله سردار  رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خالی است. حاج قاسمی که وصیت‌نامه‌ی 40 صفحه‌ای‌ش قرار است در 22 بهمن و در چهلمین روز شهادتش برای عموم مردم قهرمان قرائت شود. در راهپیمایی امسال جای خالی حاج قاسم مشهود است و احتمالا زینب سلیمانی قاری وصیت نامه‌ی پدر خواهد بود.

اما ناگفته نماند که پنجم اردیبهشت سال آینده، نمادی از شکست آمریکاست. پنجم اردیبهشت 1399، چهل سال از چله نشینی آمریکا در صحرای طبس خواهد گذشت. در تقویم ملی کشورمان 5 اردیبهشت (مخصوصا اردیبهشت پیش رو) چهل سال از در هم شکسته شدن نقشه‌ی آمریکایی‌ها در صحرای طبس خواهد گذشت. آمریکا با تمام قوت نظامی‌اش در آن زمان، به طوفان شن باخت؛ و نهایتا سی‌ و یکم شهریور سال آینده چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی است. جنگی که سردار سلیمانی‌ها از دل آن پرورش یافتند.

طبق روایات دینی و تاریخی طوفان نوح که بزرگ‌ترین آزمایش برای نوح نبی علیه السلام و پیروانش بود 40 روز به درازا انجامید. این عدد نمادی از مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم ظالمان زمانه نیز می‌تواند قلمداد شود. نمادی از پایان شب سیاه و طلوع فجر صادق. نماد پایان عصر جاهلیت زمانه و آنان که به خرد و کلان و صغیر و کبیر رحم نکردند و نمی‌کنند و برای ادامه‌ی حیات سیاسی خویش دستشان به خون هزاران بی گناه آلوده است.

باری امسال چهلمین روز شهادت «حاج قاسم» سردار رشید جمهوری اسلامی، مصادف است با بیست و دوم بهمن یعنی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران. چهلم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تقارن آن با بیست و دوم بهمن و چهلمین سال رسوایی ارتش آمریکا در صحرای طبس و چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و آغاز مقاومت ملت قهرمان ایران در برابر ارتش بعثی عراق و همدستان خبیث‌شان می‌تواند پیام‌های مهمی برای متفکرین و اصحاب اندیشه داشته باشد که آری فتح الفتوح دیگری در راه است.

یادآوری این روز‌ها می‌توانند به خودی خود معادله‌ای برای مقاومت در برابر ستم پیشگان زمانه باشد. معادله‌ای سراسر معلوم و به دور از هرگونه مجهولی. معادله‌ای که تناسب بین ظالمین و مظلومینش برای عامه‌ی مردم فهیم ایران و تمامی آزادگان عالم مشخص است.
اندکی صبر سحر نزدیک است...

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها