مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

گام دوم انقلاب با تمسک به ارزش‌­های جهاد و شهادت محقق می‌شود

سردار حسینعلی یوسفعلی‌­زاده گفت: برای پیمودن گام دوم انقلاب باید به ارزش­‌های جهاد و شهادت تمسک جست و در مسیری که شهدا برای اعتلای اسلام و انقلاب ترسیم کردند، گام برداشت.
کد خبر: ۳۸۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ - 23February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، جلسه حفظ انسجام کارکنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی و خانواده آنها با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان و سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در مجتمع امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست، نقش خانواده را در اجرای هر چه بهتر مأموریت­‌های اداره‌کل حفظ آثار استان مهم دانست و اظهار داشت: کارکنان این اداره­‌کل به پشتوانه تک‌­تک اعضای خانواده در راستای اجرای مأموریت­‌های محوله نقش ایفا می‌­کنند.

وی افزود: همسران در موفقیت کارکنان اداره‌­کل حفظ آثار دفاع مقدس استان سهیم هستند که امیدواریم اجری را که خداوند به کارکنان عطا می­‌کند مضاعف آن را به خانواده آنها مرحمت کند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به نقش شهدا در هدایت جامعه اشاره کرد و بیان داشت: زنده ­نگهداشتن نام و یاد شهدا، پویایی جامعه را به همراه دارد و از انحراف آن جامعه جلوگیری می‌­کند؛ بر همین اساس باید زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در طول ایام سال استمرار داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای پیمودن گام دوم انقلاب باید به ارزش­‌های جهاد و شهادت تمسک جست و در مسیری که شهدا برای اعتلای اسلام و انقلاب ترسیم کردند گام برداشت. اگر این مهم محقق شود جامعه اسلامی از بسیاری از آسیب­‌ها مصون خواهد ماند.

یوسفعلی‌­زاده در پایان گفت: اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان به کمک سایر دستگاه‌­ها مأموریت دارد تا مانع فراموشی و یا تحریف دفاع مقدس شود و ارزش‌­ها و آثار دفاع مقدس را همانگونه که بودند نشر دهد و از آنها صیانت کند.

در این مراسم سردار نجاتی با ذکر خاطراتی از فرماندهان شهید استان خراسان رضوی، به نقش مؤثر همسران رزمندگان و فرماندهان در پیش­برد دفاع مقدس اشاره کرد.

در ادامه، بخشی از کتاب «تا ابد با من بمان» خاطرات «مریم مقدس» همسر سردار «اکبر نجاتی» توسط «مریم عرفانیان» نویسنده کتاب قرائت شد.

در پایان این مراسم، «سید مهدی طباطبایی» از اساتید دانشگاه در سخنانی ضمن بیان ویژگی­‌های ممتاز مادران و ارائه توضیحاتی در خصوص آن به بررسی عوامل مؤثر در تحکیم خانواده پرداخت.

مولودی­‌خوانی، پخش کلیپ، اجرای سرود و تجلیل از خانواده کارکنان اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی از دیگر بخش­‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار