سردار کارگر در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

در تدوین سند راهبردی بنیاد به دنبال تغییر و تحول هستیم/ درب بنیاد به روی همه باز است و خط قرمز ما معاندین هستند

سردار کارگر گفت: در تدوین سند راهبردی بنیاد به دنبال تغییر و تحول هستیم. تغییر و تحول موضوع مهمی است که هم صاحب نظران علم مدیریت و هم علمای دین شناس بر آن تاکید کرده اند.
کد خبر: ۳۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷ - 15January 2015

در تدوین سند راهبردی بنیاد به دنبال تغییر و تحول هستیم/ درب بنیاد به روی همه باز است و خط قرمز ما معاندین هستند

به گزارش خبرنگار گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس عصر امروز در همایش سراسری معاونین و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به برگزاری کارگاههای تدوین سند راهبردی بنیاد، اظهار داشت: در تدوین این سند به دنبال تغییر و تحول هستیم. تغییر و تحول موضوع مهمی است که هم علمای علم مدیریت سالها روی آن کارکردهاند و هم در دین ما یکی از اصول اساسی بهشمار میرود.

وی افزود: ما حتما به تغییر نیاز داریم و با روزمرگی و استفاده از روشهای سنتی نمیتوانیم موفق شویم .امروز پیشرفتها سریع رخ میدهند و اگر ما با آن همراهی کنیم موفق خواهیم شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان این که ما برای مدیریت و تدبیر به دو نکته نیازمندیم، تصریح کرد: این دو نکته، علم و حکمت است. مدیران بنیاد باید هم عالم باشند و هم حکیم.

وی در ادامه با تاکید بر این که مدیران باید در محیط کار، برخوردشان با کارکنان و مراجعین، افزایش انگیزش به دنبال داشته باشد، نقش جوانان در عرصه حفظ آثار دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: نباید جوانها را دست کم بگیریم. امروز جوانان با افزایش گستره فناوریهای نوین، پیشتازند و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه تاکید کرد: مدیران بنیاد مسائل روز را بدون هیچ تعصبی رصد کنند. ولی نباید ما وارد جناحبندیها شویم، چرا که ما مطیع مقام معظم رهبری هستیم.

وی افزود: وظیفه ما حمایت از دولت و دستگاههاست. درب بنیاد نیز به روی همه باز است و خط قرمز ما معاندین هستند. حتی تمام ادیان و مذاهب نیز باید به بنیاد راه داشته باشند؛ چون دفاع مقدس برای همه بود.

سردار کارگر به لزوم مخاطبشناسی تاکید کرد و اظهار داشت: نمی توان یک نسخه واحد برای همه استان ها پیچید. بلکه هر استان با توجه به فرهنگ و محیط جغرافیایی خود باید مخاطبان را شناسایی و برایشان نسخه بومی داشته باشد.

وی اضافه کرد: اصل حرکت ما باید با تکیه بر مردم باشد و از آنان برای مشارکت در پروژههای بنیاد از جمله ساخت باغموزهها دعوت می کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: حرف و عمل مسئولین بنیاد باید هماهنگ باشد. اگر حرف و عمل ما هماهنگ نباشد نه مردم و کارکنان به حرف ما اعتماد میکنند و نه خدا به آن برکت میدهد.

وی با بیان اینکه ما باید بنیاد حفظ آثار را به سمت توانمندسازی و خودکفایی پیش ببریم، تاکید کرد: موضوع صرفهجویی و دوری از اسراف موضوع بسیار مهمی است. ما اگر صرفهجویی کنیم میتوانیم بسیار بیشتر از امروز فعالیت کنیم.

سردار کارگر در ادامه به رعایت میانه روی در انجام امور اشاره کرد و گفت: ما باید از افراط و تفریط دوری کنیم. ضمن اینکه باید وسعت نظر داشته باشیم. امسال ما در هفته دفاع مقدس فضا را بازگذاشتیم و در رسانهها حرفهای جدیدی مطرح شد. ما نمیتوانیم جلوی سوال پرسیدن جوانها را بگیریم. بلکه باید به صورت صحیح به این مسائل بپردازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تجلیل از پیشکسوتان یکی از کارهای اساسی است، گفت: تقدیر از پیشکسوتان و بازنشستهها برای افزایش انگیزه نسل جوان موثر است. باید سرکشی به پیشکسوتان دفاع مقدس در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.

سردار کارگر با اشاره به روند ساخت باغموزههای دفاع مقدس در استانهای مختلف، اظهار داشت: احداث باغموزهها باید به صورت فاز به فاز اجرا شده و افتتاح شوند و تمام باغموزهها باید تا پایان سال 1395 به بهرهبرداری نسبی برسند. البته ممکن است این بهرهبرداری صد درصد نباشد، ولی حداقل باید 50 درصد پروژهها تکمیل شده باشد.

وی با تاکید بر ساخت فیلم و انتشار کتاب در استانها، تصریح کرد: مدیران استانها باید به دنبال ساخت فیلمهای آماتور و حرفهای باشند. در حوزه کتاب نیز هر استان باید سالانه 30 عنوان کتاب منتشر کند و باید به این سمت برویم که تا پایان برنامه ششم، این تعداد به دو برابر افزایش پیدا کند.

وی به فعالیت خبرگزاری دفاع مقدس نیز اشاره کرد و بیان داشت: خبرگزاری دفاع مقدس باید در تمام مراکز استانها به صورت شبکهای راهاندازی شود. ما در بازدیدی که از استان فارس داشتیم، ظرفیت فعالیت مستقل این خبرگزاری در این استان وجود داشت. امروز در عین حال که این خبرگزاری در مرکز فعال است، در استان ها نیز باید فعال شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی را در حد اهمیت خودِ انقلاب دانسته اند، تاکید کرد:  با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری لازم است توجه زیادی به این موضوع داشته باشیم.

وی در پایان با ابلاغ سلام و پیام خدا قوت سردار سرلشکر دکتر فیروزآبادی به معاونین و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در صحبتهایی که با ایشان داشتم، تاکید داشتند که کار شما مستحکم است و با همین وضعیت به پیش بروید و انشاءالله موفق خواهید بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها