ترکیه و روسیه بر سر جزئیات آتش‌بس ادلب توافق کردند

وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه از توافق مسکو و آنکارا بر سر جزئیات توافق آتش‌بس ادلب خبر داده است.
کد خبر: ۳۸۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴ - 13March 2020

ترکیه و روسیه بر سر جزئیات آتش‌بس ادلب توافق کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز جمعه گفته آنکارا و مسکو بر سر جزئیات آتش‌بس در شمال غرب سوریه به توافق دست پیدا کرده‌اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد ترکیه و روسیه توافق کرده‌اند برای نظارت بر آتش‌بس در استان ادلب سوریه «مراکز مشترک هماهنگی» تشکیل دهند.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه هفته گذشته با برقراری آتش‌بس در ادلب توافق کردند. دو طرف بر سر نظارت روی کریدور امنیتی در طول بزرگراه M۴ نیز توافق کردند.

یک هیئت نظامی روسیه هفته جاری در آنکارا برای انجام هماهنگی‌های لازم جهت اجرای مفاد این توافق آتش‌بس به آنکارا سفر کرد.

حلوصی آکار درباره اجرای گشت‌زنی‌های مشترک ترکیه و سوریه که جزو مفاد توافق آتش‌بس بود گفت: «گشت‌زنی‌های مشترک از ۱۵ مارس آغاز خواهند شد.»

وزارت دفاع ترکیه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود مذاکرات با هیأت نظامی روسی درباره ادلب، در فضایی مثبت و سازنده ادامه یافته است.

این بیانیه همچنین به ارائه آماری از نتایج عملیات‌های نظامی ترکیه پرداخت. بر این اساس ۱۵۵ عنصر مسلح طی ماه گذشته در جرین عملیات «جشمه صلح» در شمال سوریه از پای درآمدند.

به نوشته آناتولی، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد در جریان پاکسازی ارتش و نیرو‌های مسلح از اعضای جنبش «فتح‌الله گولن» - واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین دولت ترکیه - ۱۹۰۷۵ نظامی از زمان وقوع کودتای نافرجام اخراج شده و ۵۱۸۱ نظامی نیز در محاکمه هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها