مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

تقویم ایران بدهکار مناسبت‌های دوران دفاع مقدس است

سردار «عباس یوسفی» گفت: تقویم ایران بدهکار مناسبت‌های دوران دفاع مقدس است و امروز هم یکی از همین روزهایی است که هم ما و هم تقویم و هم تاریخ بدهکار رشادت‌های شهید مهدی باکری هستیم.
کد خبر: ۳۸۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ - 15March 2020

تقویم ایران بدهکار مناسبت های دوران دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اعلام گرامیداشت سالروز شهادت سردار «مهدی باکری» اظهار داشت: امروز ۲۵ اسفند سالروز شهادت سردار «مهدی باکری» فرمانده لشکر عاشورا است.

وی افزود: شهید باکری و بسیاری شهدای گرانقدر دیگر اصالتاً خوزستانی نبودند ولی جغرافیای خوزستان به خود می‌بالد که خون مطهر صدها و هزاران شهید جان برکف راه ایمان و اخلاص و ایثار در آن ریخته شد تا قداست این خاک برای همیشه در تاریخ ماندگار بماند و چه چیزی بهتر از کارون و چه شاهدی بهتر از نخل‌های سر بریده که شهادت دهند این سرزمین به خون پاک سرداران و جوانان برومندی از این مردان نیک خدا آغشته است و باید همیشه تاریخ در آن با وضو وارد شد.

یوسفی گفت: تقویم ایران بدهکار مناسبت‌های دوران دفاع مقدس است و امروز هم یکی از همین روزهایی است که هم ما و هم تقویم و هم تاریخ بدهکار رشادت های شهید مهدی باکری هستیم.

شهید «مهدی باکری» در روز ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۳ و طی «عملیات بدر» به خاطر شرایط حساس عملیات، طبق معمول به خطرناک‌ترین صحنه‌های کارزار وارد شد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند که در نبردی دلیرانه، براثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق نایل شد.

وی بعد از شهادت برادرش حمید و برخی از یارانش، روح در کالبد ناآرامش قرار نداشت و معلوم بود که به زودی به جمع آنان خواهد پیوست. پانزده روز قبل از عملیات بدر به مشهد مقدس مشرف شد و با تضرع از آقا علی‌بن موسی‌الرضا (ع) خواسته بود که خداوند توفیق شهادت را نصیبش کند. سپس خدمت حضرت امام خمینی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رسید و با گریه و اصرار و التماس درخواست کرد که برای شهادتش دعا کنند.

هنگامی که پیکر مطهرش را از طریق آبهای هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر وی، مورد هدف گلوله آر.پی‌.جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار