کرونا در آمریکا؛

واشنگتن وضع مقررات منع آمد و شد را بررسی می‌کند

دولت آمریکا در حال انجام بررسی‌های لازم برای برقراری مقررات منع آمد و شد در سراسر این کشور به منظور جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا است.
کد خبر: ۳۸۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴ - 16March 2020

واشنگتن وضع مقررات منع آمد و شد را بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یک رسانه آمریکایی از رایزنی‌هایی در واشنگتن برای برقراری مقررات منع آمد و شد در سراسر ایالات متحده خبر داده است. 

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشته دولت آمریکا در حال انجام رایزنی‌هایی برای برقراری مقررات منع آمد و شد در سراسر این کشور به منظور مقابله با شیوع ویروس «کرونای جدید» است. 

این شبکه خبری پیش از این از تعطیلی گسترده کسب و کارها در آمریکا برای جلوگیری از گسترش بیماری «کووید-۱۹» که بر اثر ورود ویروس SARS-CoV-2 (معروف به کرونای جدید) ایجاد می‌شود خبر داده بود. 

کرونای جدید یکی از هفت نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. چهار گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. 

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی روز دوشنبه نوشته بیش از ۳۰ میلیون دانش‌آموز در آمریکا از رفتن به مدرسه منع‌ شده‌اند، رستوران‌ها در حال تعطیلی هستند و یافتن اماکن تفریحی دشوارتر شده است. 

تا به امروز سه هزار و ۴۸۵ در آمریکا مبتلا به بیماری «کووید-۱۹» تشخیص داده شده‌اند و این بیماری جان ۶۵ نفر را گرفته است. 

سی‌ان‌ان نوشته در دست‌کم ۳۱ ایالت دبیرستان‌ها به حالت تعطیل درآمده‌اند و دانشگاه‌ها به آموزش برخط روی آورده‌اند. 

همزمان با این اقدامات، فدرال زررو یکشنبه اعلام کرده برای «حمایت از گردش اعتبار» نرخ بهره را به نزدیک صفر خواهد رساند. 

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها