یادداشت/

ضرورت تقویت خاکریز رسانه‌ای در مقابل هجوم شایعات امپراطوری‌های پوشالی

در بوق و کرنا کردن ویروس کرونا از سوی رسانه‌های غربی بر هیچکس پوشیده نیست، اما افسران جنگ نرم و جوان رسانه‌ای ما باید بر صفحات سست اما پر تیراژ خاکریز دشمن رسانه‌ای یورش ببرند تا اجازه ندهند که ویروس فتنه و ناامیدی بر ویروس کرونا فائق آید و جامعه را به سمت التهاب و آشوب ببرد.
کد خبر: ۳۹۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸ - 14April 2020

ضرورت تقویت خاکریز رسانه ای در مقابل هجوم شایعات امپراطوری های پوشالی

گروه استان‌ها دفاع‌پرس‌ - هوشنگ نوبخت؛ سال‌هاست که اصطلاح «جنگ نرم» یا «جنگ رسانه‌ای» بر فضای فرهنگی و اجتماعی کشور حاکم شده و محافل زیادی را سراغ داریم که از این واژه ها بهره می‌برند بی آنکه اهمیت راهبردی و تحلیل درستی از این اصطلاحات کلیدی و کاربردی داشته باشند.

کمی تامل در زمان‌های استراتژیکی کشور و به خصوص در بحران‌هایی چند منظوره و عمومی همچون بحران ویروس کرونا، ضرورت پرداختن به تقویت سواد رسانه‌ای و یا آمادگی برای ورود به جنگ نرم را به شدت در اذهان عمومی تقویت می کند.

زمانی که متوجه می‌شوید یک مسئله ساده و یا یک بحران معمولی به طرز فجیعی توسط برخی رسانه ها چنان بر افکار عمومی بمباران می شود که همه مسائل کشور تحت تاثیر آن قرار می گیرد، این‌چنین مواقعی است که نیاز شدید به پدافند رسانه‌ای به شدت احساس می شود تا جامعه دچار آسیب‌های دیگر نشود.

کشورمان نیز به واسطه همه موارد حساس و استراتژیکی که سراغ داریم همواره هدف اول اکثر رسانه های اول دنیا و سیبل خبری بسیاری رسانه‌های معاند داخلی و خارجی است. کشوری که در تاریخ 40 سال اول انقلابش در جنگ‌های نظامی و سخت، حتی یک وجب از خاکش را از دست نداد و وارد جنگ فرهنگی نرمی شد که بسیار فراگیرتر و سخت تر از جنگ فیزیکی دوران دفاع مقدس است. 

از مقدمه بگذریم و به مثال واضحی بپردازیم که این روزها به شدت درگیر آن هستیم و آن، اهمیت داشتن پدافند رسانه‌ای و تیزهوشی افسران جنگ نرم در خاکریز ناپیدای امواج است. 

امروزه تیتر اول رسانه‌ها پرداختن به «ویروس کرونا» است که مهمان ناخوانده اکثر کشورهای دنیا شده است، اما به طرز عجیبی شاهد هستیم که نزدیک به 40 رسانه دنیا به صورت کاملا آگاهانه تمرکز خود را بر فعالیت این ویروس در جغرافیای ایران اسلامی معطوف کرده‌اند تا بتوانند محتوای مدنظرشان را در قالب این بحران به خورد جامعه بدهند. این در حالی است که مردم همان کشور صاحب رسانه، خود نیز به شدت درگیر همین معضل شده‌اند، اما ضرورت خاکریز اول جنگ رسانه‌ای ایجاب می‌کند که برای رسیدن به اهداف پلیدشان از پرداختن به سلامت جامعه خود دست بکشند و ملت عزیز ایران را وارد حاشیه‌هایی کنند که زمینه ساز اتفاقات جدیدی باشد برای سردمداران ایران ستیزی که نان‌شان در برهم خوردن فضای اقتدار و امنیت در جغرافیای کدخدای مقتدر خاورمیانه است.

در بوق و کرنا کردن ویروس کرونا از سوی رسانه‌های غربی بر هیچ کس پوشیده نیست اما هوشیاری و تدبیر، برداشتن قلم ایمان، گوش دادن به فرامین معنوی‌ترین سردبیر جهان، روشنگری و مبارزه حداکثری در سنگر فضای مجازی از مواردی است که افسران جنگ نرم و جوان رسانه ای ما باید آن را حفظ و لحاظ کنند و بر صفحات سست اما پر تیراژ خاکریز دشمن رسانه‌ای یورش ببرند تا اجازه ندهند که ویروس فتنه و ناامیدی بر ویروس کرونا فائق آید و جامعه را به سمت التهاب و آشوب ببرد.

عملیات‌های بزرگ رسانه های داخلی ما در سوژه‌های اخیر از جمله حضور حماسی مردم در مراسم خاکسپاری سردار دل‌ها شهید حاج «قاسم سلیمانی»، موج بزرگ مردمی در طوفان 22 بهمن و حماسه حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث شده که دشمن رسانه‌ای کشور به شدت آسیب روحی ببیند و به بهانه ویروس کرونا در پی مقابله باشد اما بی‌شک حضور انقلابی و هوشیارانه اهالی قلم و اندیشه اجازه نخواهد داد تا دیش‌های ماهواره‌ای و کانال‌های تلگرام و خبرگزاری‌های خود فروخته بتوانند بر عزم جدی و ملی کشورمان در مبارزه با این بحران و ویروس منحوس خللی وارد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها