در‌های مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان بسته خواهد ماند

شورای اوقاف اسلامی بیت‌المقدس اعلام کرد که در چارچوب اقدامات برای مبارزه با کرونا در‌های مسجد الاقصی در تمام ماه مبارک رمضان بسته خواهد ماند.
کد خبر: ۳۹۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ - 17April 2020

در‌های مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان بسته خواهد ماندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شورای اوقاف اسلامی در بیت المقدس از تمدید بسته شدن مسجد الاقصی در ماه رمضان به‌عنوان بخشی از اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

شورای اوقاف، امور اسلامی و اماکن مقدس بیت‌المقدس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به ادامه شیوع کرونا این شورا تصمیم گرفت تا تعلیق حضور نمازگزاران برای برپایی نماز در همه بخش‌های مسجد مبارک الاقصی را در ماه رمضان را تمدید کند».

این بیانیه می‌افزاید: «این تصمیم مطابق با فتوا‌های شرعی و توصیه‌های پزشکی است که با توجه به شیوع این بیماری همه‌گیر درباره برپایی تجمع‌های بزرگ هشدار می‌دهد».

شورای اوقاف اسلامی در بیت المقدس از ۲۲ مارس گذشته مسجد الاقصی را به‌منظور پیشگیری از گسترش بیماری کرونا بسته است.

مسجد الاقصی یک بار در سال ۱۹۶۹ پس از اینکه توسط یک گردشگر استرالیایی به آتش کشیده شد برای یک روز تعطیل شد بعد از آن پلیس رژیم صهیونیستی بار‌ها طی سال‌های گذشته به بهانه‌های مختلف در‌های مسجد الاقصی را برای ساعت‌ها یا نهایتا دو روز می‌بست.

بر اساس آمار دولت فلسطین، دستکم ۸۱ نفر از مبتلایان فلسطینی به ویروس کرونا از شهر قدس شرقی هستند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) گزارش داد که از روز گذشته تا کنون ۲۶۴ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

با احتساب تعداد ابتلا‌های جدید، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۱۲ هزار و ۸۵۵ نفر افزایش یافت که حال ۱۸۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

همچنین با جان باختن هشت نفر دیگر، تعداد قربانیان کرونا در فلسطین اشغالی نیز به ۱۴۸ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار