بازگشایی تالار‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ۶ خرداد

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از روز سه‌شنبه ۶ خردادماه پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ - 23May 2020

بازگشایی تالار‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سه شنبهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برابر با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از روز سه شنبه ششم خردادماه همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی مطابق با پروتکل‌های ابلاغی، آماده بازدید علاقه‌مندان است.

بنا بر این گزارش، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران که به‌عنوان بزرگترین موزه جهان اسلام شناخته می‌شود، دارای گنجینه بسیار بزرگی از آثار انقلاب و دفاع مقدس است و در این موزه اتفاقات بین سال ۱۳۴۳ تا پایان جنگ به طور کامل تشریح می‌شود.

در اراضی عباس‌آباد تهران قطعه زمینی با مساحتی ۲۰۵ هزار متری قرار دارد که در اولین نگاه معماری آن جلب توجه می‌کند. ساختمانی بسیار بزرگ که در اطراف آن المان‌هایی قرار گرفتند و معماری بسیار به‌روزی دارد. این ساختمان روایت‌گر یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخی کشور ایران یعنی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

در این موزه روایت‌ها، تصاویر و آثار نابی از ایران سال ۱۳۴۳ تا پایان جنگ تحمیلی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها برگی از تاریخ این سرزمین محسوب می‌شود. موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف آشنایی مخاطبان داخلی و خارجی به ویژه نسل جوان و نسل‌های آینده با فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس احداث شد. این اثر را شهرداری تهران با همکاری نیروی‌های مسلح در سال ۱۳۸۹ راه‌اندازی کرد و از همان زمان یکی از مدرن‌ترین موزه‌های ایران بود.

طرح و احداث موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس به‌منظور ساماندهی به مجموعه تلاش‌های دلسوزان و یادآور روز‌هایی سخت و تاریکی که ایران اسلامی در جنگ تحمیلی با عراق پشت سر گذاشت، شکل گرفت. رسالت ثبت و یادآوری ارزش‌ها، احساسات و عواطف عمیق و فرهنگ گران‌قدر دفاع مقدس، در این مجموعه به انجام رسیده است. این موزه از هفت تالار و یک قسمت انتهایی که یادمان دفاع مقدس است تشکیل شده که در آن اعداد هفت و هشت به‌کار رفته است؛ عدد هشت به عنوان نمادی از هشت سال دفاع مقدس و عدد هفت به خاطر تقدسی که دارد.

در ابتدای ورود به موزه با ورق‌هایی از دفتر تاریخ درباره چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی روبه‌رو خواهید شد؛ مواردی که به‌طور کلی و بدون ذکر جزئیات بیان شده است. اولین تالار موزه «آستانه» نام دارد که به‌طور خاص به اتفاقات بین سال ۱۳۵۷ تا آغاز جنگ هشت ساله مرتبط می‌شود. تصاویر واقعی و رخداد‌هایی که در ابتدای جنگ رخ داد ازجمله بخش‌های این تالار هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار