مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس تاکید کرد؛

ضرورت تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای گرامیداشت 40 سالگی دفاع مقدس

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی در دومین جلسه ستاد استانی بزرگداشت 40 سالگی دفاع مقدس استان فارس گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان در راستای بزرگداشت 40 سالگی دفاع مقدس باید پای کار بیایند و در این راستا تلاش کنند.
کد خبر: ۴۰۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ - 06June 2020

باید تمامی دستگاه های اجرایی جهت گرامیداشت چهل سالگی تلاش کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس امروز در دومین جلسه ستاد استانی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان که با حضور استاندار و مدیران استان در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد با بیان اینکه آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز شده و تا پایان سال ویژه برنامه‌های شاخص عمرانی، فرهنگی، هنری و غیره در استان ادامه دارد، اظهار داشت: باید مسئولین استان در راستای بزرگداشت این ایام اهتمام بورزند و در جهت بزرگداشت 40سالگی دفاع مقدس در استان تلاش کنند چرا که استان فارس و رزمندگان این استان نقش ویژه ای در دفاع مقدس داشته اند.

وی آغاز عملیات اجرایی 12 پارک موزه در استان فارس و تکمیل شدن 124 یادمان شهدای گمنام در استان فارس را از مهمترین طر‌ح‌های عمرانی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان فارس دانست و گفت: برنامه هفته دفاع مقدس در محورها و  موضوعات مختلف برگزار می‌شود و به همین دلیل کارگروه‌های مختلفی برای عملیاتی شدن هر چه بهتر برنامه‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در این جلسه به تشریح وظایف حفظ آثار و ‌نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و بیان داشت: عدم تکمیل یادمان شهدای گمنام در برخی از نقاط استان فارس و عدم اجرای آموزش درس دفاع مقدس در دانشگاه‌های محوری شیراز و علوم پزشکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این بنیاد است.

وی با بیان اینکه شهیدان با همت الهی آرامش و امنیت را برای ما ارمغان آوردند، افزود: همراهی مسئولان دستگاه‌های اجرایی با هدف تکمیل شدن باغ موزه دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند از موضوعات مورد تاکید در این جلسه است.

سرهنگ کوشکی بیان کرد: استان فارس در زمان هشت سال دفاع مقدس سهم شش درصدی جمعیت آن موقع کشور را به خود اختصاص داده بود اما 9 درصد رزمندگان و هشت درصد شهدای کل کشور ‌در هشت سال دفاع مقدس از استان فارس بودند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس 270 هزار رزمنده از استان فارس عازم جبهه‌های جنگ شدند که 15 هزار شهید، 38 هزار و 131 جانباز  و دو هزار و 125 آزاده نتیجه ایثارگری و‌ دلاورمردی رزمندگان استان فارس بود.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز در این جلسه نسبت به همکاری و برگزاری هرچه باشکوهتر بزرگداشت 40 سالگی در استان توسط دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و بیان داشت: گرامیداشت حوزه ایثار و شهادت از وظایف هر مدیر و دستگاه اجرایی است که باید در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نشود و همه باید تلاش کنند تا این ایام با برنامه ریزی های صورت گرفته و کارگروه های تشکیل شده اجرایی شود.

در این جلسه احکام رؤسای کارگروه ها توسط استاندار به آنها اهدا و همچنین از مدیران و دستگاه های فعال در حوزه تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان سال 98 با اهدای لوح و هدایا از طرف سردار سرتیپ  بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها