رام‌الله: در صورت اجرای طرح اشغال، تشکیل کشور فلسطین را اعلام می‌کنیم

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که در صورت اجرایی شدن طرح اشغال بخش‌های وسیعی از کرانه باختری، تشکیل کشور فلسطینی بر مبنای مرز‌های ۱۹۶۷ کلید خواهد خورد.
کد خبر: ۴۰۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ - 09June 2020

رام‌الله: در صورت اجرای طرح اشغال، تشکیل کشور فلسطین را اعلام می‌کنیمبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (سه شنبه) در حضور خبرنگاران گفت که در صورت اجرایی شدن طرح اشغال کرانه باختری از سوی اسرائیل، کشور فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تشکیل خواهد شد.

به نوشته وبگاه معا، اشتیه تأکید کرد که پس از اجرای طرح اشغال، تشکیلات خودگردان برچیده شده و از آن پس کشور فلسطینی با قانون اساسی و پارلمان جدید بر مبنای مرزهای ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی تشکیل خواهد شد.

وی در خصوص نقش آمریکا در مذاکرات به اصطلاح صلح (سازش) نیز گفت که رام‌الله خواستار این است تا آمریکا دیگر تنها میانجی مذاکرات نباشد و به جای آن یک کنفرانس بین‌المللی برای رسیدن به توافق تشکیل شود.

به گفته نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان، رام‌الله در راستای عدم ارجای طرح اشغال کرانه باختری تلاش می‌کند.

رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که از تاریخ یکم جولای، طرح اشغال دو سوم کرانه باختری (دره اردن) را اجرا خواهد کرد. اقدامی که در چارچوب طرح موسوم به «معامله قرن» تعریف می‌شود و اعتراض بسیاری از کشورها را موجب شده است.

«محمد اشتیه» در بخش دیگری از سخنان خود گفت به علت ممانعت اسرائیل از وصول در آمدهای تشکیلات خودگردان، رام‌الله قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیست و تشکیلات خودگردان نه تناه به علت شیوع کرونا بلکه از آن‌جایی که تحت نظر رژیم اشغالگر فعالیت می‌کند با یک بحران مالی وسیع مواجه است.

مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین پنجشنبه هفته گذشته اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی پرداخت درآمدهای گمرکی، بانکی و معاملاتی تشکیلات را به جاری شدن دوباره هماهنگی‌های امنیتی مشروط کرده‌اند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار