کارشناس مسائل بین‌الملل:

صدای اعتراض کشور‌های عضو شورای امنیت علیه خشونت در آمریکا به گوش نمی‌رسد

«محمدرضا مرندی» گفت: هیچ اعتراضی از کشور‌های عضو شورای امنیت به گوش نمی‌رسد و از این منظر، به نظر نمی‌رسد، این درخواست به نتیجه برسد.
کد خبر: ۴۰۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ - 12June 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمدرضا مرندی» کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص درخواست اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا برای تشکیل جلسه شورای امنیت برای نقض حقوق بشر در این کشور با بیان اینکه تاکنون وقتی نقض حقوق بشر در کشور‌های دیگر جهان، اتفاقی می‌افتد، شاهد پر رنگ شدن آن توسط کشور‌های غربی بوده‌ایم، اظهار داشت: کشور‌های غربی در چنین مواردی، به اتهام نقض حقوق بشر، پرونده کشور‌های دیگر جهان را به شورای امنیت سازمان ملل برده‌اند و تحریم‌هایی که علیه ایران صورت گرفته است، به این شکل انجام شده است.

وی به نقض حقوق بشر در آمریکا اشاره و اظهار کرد: وقتی چنین اتفاقی در آمریکا آن هم با این سطح از خشونت و گستردگی می‌افتد، حاکمان آمریکا واکنش متناقضی نشان می‌دهند و این روز‌ها شاهد هستیم هیچ صدایی از هیچ‌کدام از دولت‌های اروپایی و غربی بلند نمی‌شود.

وی افزود: در آمریکا شاهد هستیم رئیس جمهور این کشور نه تنها هیچ توصیه‌ای به پلیس برای برخورد ملایمت آمیز با مردم معترض ندارد، بلکه پلیس آمریکا را به استفاده از خشونت علیه مردم دعوت می‌کند؛ مردمی که سؤال‌شان این است، چرا پلیس خشونت و نژادپرستی می‌کند و در این میان هیچ صدایی از روسای جمهور و مقامات اروپایی خارج نمی‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل درباره درخواست اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا برای تشکیل جلسه شورای امنیت برای نقض حقوق بشر در این کشور گفت: هیچ اعتراضی از کشور‌های عضو شورای امنیت به گوش نمی‌رسد و این باعث تعجب است و از این منظر، به نظر نمی‌رسد، این درخواست به نتیجه برسد.

وی به اعتراضاتی که در ایران اتفاق افتاده است اشاره کرد و با مقایسه واکنش‌ها به اعتراضات ایران با واکنش‌ها به اعتراضات در آمریکا عنوان کرد: در هنگام اعتراضات، مسئولین جمهوری اسلامی غالباً به نیرو‌های انتظامی توصیه می‌کنند با مردم مدارا کنید و در هنگام اعتراضات، شاهد هستیم اغتشاشگران به پلیس حمله می‌کنند، اما در آمریکا و فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی، مردم هنگامی که اعتراض مسالمت آمیز می‌کنند، پلیس بی جهت به مردم حمله می‌کند و توصیه به اعمال خشونت توسط پلیس است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار