رئیس پلیس فتا خبر داد؛

برخورد قضایی با حدود ۳ هزار سایت شرط‌بندی

رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به شناسایی شش هزار و ۱۵۷ سایت و ۷۳۰ وب‌سایت فعال در حوزه شرط‌بندی گفت: با ۲ هزار و ۸۸۴ مورد از این سایت و وب‌سایت‌ها برخورد قضایی شده است.
کد خبر: ۴۰۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ - 15June 2020

قریب به ۳ هزار برخورد قضایی با سایت‌های شرط‌بندیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «وحید مجید» در سفر به خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین جرائم در کل کشور برداشت اینترنتی، کلاه‌برداری، هتک حیثیت و دسترسی‌های غیرمجاز است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با قدرت کشف ۷۰ درصدی، جرائم را رسیدگی کرده‌ایم، افزود: با تلاش کارشناسان این پلیس، باند‌های زیادی که در حوزه‌های فیشینگ و قمار و شرط‌بندی فعالیت می‌کردند، متلاشی شده‌اند.

رئیس پلیس فتا ناجا بابیان اینکه از ابتدای تأسیس پلیس فتا، هرساله شاهد افزایش جرائم سایبری بودیم، تصریح کرد: در وقوعات جرائم، تنها نیروی انتظامی مسئول کاهش وقوعات نیست، بلکه سازمان‌های متعددی دخیل هستند که باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

سردار مجید به راه‌اندازی رمز پویا نیز اشاره کرد و گفت: طی ۲ سال انجام اقدامات کارشناسانه در خصوص فیشینگ و برداشت‌های غیرمجاز، در نهایت طرح رمز پویا در ۲۱ فروردین‌ماه با همکاری بانک مرکزی انجام شد.

وی با بیان اینکه با انجام این موضوع، نرخ جرائم ۵۵ درصد کاهش یافت، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ درصد وقوع جرائم سایبری نیز کاهش پیداکرده است.

رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون وقوع جرائم سایبری در کشور ۲۴ درصد کاهش داشته است، افزود: درصد کشف به وقوع نیز به بالای ۸۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شش هزار و ۱۵۷ سایت و ۷۳۰ وب‌سایت که در حوزه شرط‌بندی فعالیت می‌کردند، شناسایی‌شده‌اند، گفت: با ۲ هزار و ۸۸۴ مورد از این سایت و وب‌سایت‌ها برخورد قضایی شده است.

سردار مجید افزود: همواره به خانواده‌های عزیز توصیه می‌شود تا از سایت‌های فیلتر شده و شرط‌بندی هرگز استفاده نکنند؛ زیرا استفاده از این سایت‌ها و فعالیت در آن باعث خواهد شد تا مورد سوءاستفاده کلاهبرداران قرار گیرند.

این مقام ارشد انتظامی به شایعات در حوزه ویروس کرونا در سطح کشور نیز اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا، شاهد انتشار اخبار فریب و شایعه در فضای مجازی بودیم که پلیس فتا با توجه به وظیفه‌ای که دارد اقدامات رصد عام را انجام و بسیاری از منشأهای این اخبار را شناسایی و اقدامات قانونی را نیز انجام داده است.

وی با بیان اینکه در این حوزه صدا و سیما و رسانه‌های ملی نیز اقدامات روشنگرانه خود را با قوت و قدرت دنبال کردند، گفت: به محض ورود رسانه‌های ملی و خصوصاً صدا و سیما در این حوزه، شاهد افزایش احساس آرامش در سطح جامعه بودیم.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد کاهش شایعات در خصوص ویروس منحوس کرونا را با انجام اقدامات فنی و تخصصی و پلیسی در هفته اول فروردین‌ماه داشتیم.

سردار مجید یادآور شد: هر پدیده‌ای که در سطح جامعه ایجاد می‌شود، افراد سودجو با نیت کلاهبرداری وارد عمل شده و با انجام اقدامات مجرمانه قصد رسیدن به اهداف خود را دارند که پلیس فتا با قدرت در این حوزه ورود می‌کند و با مجرمان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار