علی لاریجانی:

افتتاح بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه در رشت سند ارادت و عشق آن مردم به فرهنگ اهل بیت(ع) است

افتتاح حوزه علمیه امیر‌المونین (ع) رشت به عنوان بزرگترین حوزه علمیه در خاورمیانه سند درخشان و گران‌سنگی است که ارادت و عشق مردم خطه از کشور به فرهنگ اهل بیت(ع) و معارف دینی را منصه ظهور می‌رساند.
کد خبر: ۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸ - 30September 2013

افتتاح بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه در رشت سند ارادت و عشق آن مردم به فرهنگ اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت افتتاح حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) در شهرستان رشت پیامی را صادر کرده که متن آن بدین شرح است:

مردم شریف و ولایتمدارو متدین استان گیلان به عنوان پایگاه بزرگ و با عظمت تشیع و کانون تربیت علما، فضلا و شخصیتهای برجسته و ممتاز در شمال کشور همواره نقش بیبدیل در نشر و ترویج فرهنگ و دین مبین اسلام داشتهاند.

افتتاح حوزه علمیه امیرالمونین (ع) رشت به عنوان بزرگترین حوزه علمیه در خاورمیانه سند درخشان و گرانسنگی است که ارادت و عشق مردم خطه از کشور به فرهنگ اهل بیت(ع) و معارف دینی را منصه ظهور میرساند.

به حمدالله با نگاهی به تاریخ به خوبی روشن میشود که استان گیلان همواره پایگاه و یکی از کانونهای قدرتمند تشیع بوده است و به عنوان زادگاه مجتهدان طراز اول و معظمی همچون حضرت آیتاللهالعظمی بحجت فومنی که همواره به ترویج و توسعه علوم دینی و معرفت الهی پرداخته اند شناخته میشوند.

نقش روحانیت معزز و حوزههای علمیه به عنوان مبشرین مذهبی و نهادهای اصلی پیشرفتهای فرهنگی و اجتماعی و دینی جامعه اسلامی و هدایتگران افکار عمومی بر هیچکس پوشیده نیست و اگر این تلاشهای بیشائبه و جایگاههای رفیع نبود به طور یقین کشور ما تا این حد و اندازه به توسعه و پیشرفت دست نمییافت.

افتتاح این مرکز عظیم فرهنگی به عنوان یکی از کانونهای بزرگ تربیت طلاب و مشتاقان فراگیری علوم دینی و مذهبی نقش فراوانی در داخل کشور و زمینهساز نشر و گسترش معارف دینی و اعتقادی خواهد بود.

به طور یقین ساخت و راهاندازی این مرکز عظیم دینی و فرهنگی کشور حاصل تلاش و اهتمام شخصیت برجسته و روحانی گرانقدر حضرت آیتالله زینالعابدین قربانی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان بوده است این اقدام ارزشمند و ماندگار ایشان در تاریخ اسلامی و مذهبی کشور همچون نگینی درخشان باقی خواهد ماند.

در پایان ضمن تقدیر و تجلیل از نقش والای حضرت آیتالله زینالعابدین قربانی در این امر مهم و خداپسندانه و سایر دستاندرکاران ساخت و راهاندازی این پروژه عظیم فرهنگی در شمال کشور امیدوارم با فعالیت حوزه علمیه امیرالمونین(ع) شهر رشت شاهد توسعه و رونق علوم و معارف دینی و تجلی هرچه بیشتر ارزشهای اسلامی در کشور باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار