یک منبع عراقی:

حمله به پایگاه‌های آمریکایی کار مزدوران آمریکاست

یک منبع پارلمانی عراق حملات موشکی مکرر به پایگاه‌های آمریکایی را مشکوک و با هدف تأثیرگذاری بر روند مذاکرات بین بغداد و واشنگتن دانست.
کد خبر: ۴۰۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ - 16June 2020

حمله به پایگاه‌های آمریکایی کار مزدوران آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع پارلمانی عراق امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت که حملات موشکی به اردوگاه‌های محل حضور نیروهای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد، اردوگاه التاجی و منطقه سبز مشکوک بوده و احتمالا کار مزدوران دستگاه اطلاعاتی آمریکا برای اثرگذاری بر روند مذاکرات جاری با بغداد است.

این منبع پارلمانی که نام او اشاره‌ای نشده است، در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که همزمانی حملات موشکی به مقرهای نیروهای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد، اردوگاه التاجی و سفارت آمریکا در منطقه سبز با برگزاری جلسات مذاکره بغداد و واشنگتن شک‌برانگیز شده است؛ به‌خصوص اینکه گروه‌های مقاومت اسلامی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته‌اند.

وی تأکید کرد که هدف از این حملات تأثیرگذاری بر مذاکره‌‌کننده عراقی است به‌گونه‌ای که طرف عراقی را در شرایط دشوار قرار دهند و دوم اینکه این قبیل حملات از شیوه‌های آمریکایی‌ها برای خدشه‌دار کردن چهره گروه‌های مقاومت اسلامی و الحشدالشعبی است.

او همچنین گفت که گروه‌های مقاومت اسلامی اگر پشت این حملات بودند از اعلام آن هرگز هیچ ابایی نداشتند.

منابع عراقی گزارش کردند که سه راکت از نوع کاتیوشا نیمه شب دوشنبه در نزدیکی فرودگاه بغداد به زمین اصابت کرده که خسارت آنچنانی در پی نداشته است.

گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از  پنجشنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دو جانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.

یکی از مهمترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار