به بهانه‌ی میلاد باسعادت حضرت فاطمه‌ی معصومه (س) و روز دختر؛

سیره‌ی حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای واکسینه شدن در برابر گزند‌های جامعه امروز

جامعه‌ای که به سفارش‌های اسلام و بزرگان دین توجه داشته باشد و ثقلین را مدل و الگوی رفتاری خود قرار دهد، دیگر بی‌نیاز از الگو‌های کذایی شرق و غرب عالم، بدون تردید در برابر گزند‌های دنیای امروز واکسینه خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ - 23June 2020

سیره‌ی حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای واکسینه شدن در برابر گزند‌های جامعه امروزبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها یکی از معدود زنان الگو در فرهنگ اسلامی و شیعی است. دختری که در کنار شخصیت والای حضرت خدیجه، حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهم اجمعین می‌تواند الگویی تمام عیار برای همه‌ی دختران امروزی و حتی نسل‌های آتی سرزمین ما باشد.

حضرت فاطمه معصومه (س) دختر امام موسی کاظم (ع) و نوه‌ی امام جعفر صادق (ع) و از نسل مرتضی علی علیه السلام اجمعین بودند. آن حضرت در خاندانی متولد شده و رشد و نمو پیدا کردند که عصمت و طهارت و پاکی و نجابت جزء لاینفک خصائص اخلاقی و رفتاریشان بوده است. رفتار و کردار و وجنات شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می‌تواند الگو و نمونه‌ی اخلاق برای دختران امروزی باشد.

یکی از نکات بسیار حائز اهمیت در زندگی آن حضرت مساله‌ی ازدواج ایشان است. ایشان در خاندانی رشد کردند که پدر بزرگ و پدرشان دائما تحت نظر خلفای سفاک عباسی بودند و نتیجه‌ی محدودیت‌هایی که آن خلفا اعمال می‌کردند به شهادت رسید امام موسی کاظم و امام جعفر صادق علیهما السلام بوده است. حال نوبت به امامت برادر بزرگوار ایشان آقا علی ابن موسی الرضا رسیده که ایشان نیز از دسیسه‌های مامون عباسی در امان نبودند. به بهانه‌ی ولایت عهدی به خراسان دعوت شدند، ولی در حقیقت مستقیما زیر نظر خلیفه‌ی وقت بودند.

در چنین شرایطی و در اوج دوران خفقان، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها همانگونه که در آموزه‌های اسلام ناب محمدی آمده است، راه عصمت در پیش گرفتند، ولی هرگز زوجی اختیار نکردند. شرایط زمانه طوری بود که اهل بیت علیهم السلام هرگز نمی‌توانستند که به دشمنان دوست نمای به ظاهر شیعه و در باطن منافق و مزدور اعتماد کنند.

امروز نیز شرایط شاید مانند زمان حیات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نباشد، ولی بسیاری از جوانان به ویژه دختران جوان شاید شرایط اقتصادی یا خانوادگی مناسبی برای ازدواج نداشته باشند. با توجه به مشکلات اقتصادی که امروز گریبانگیر همه‌ی اقشار شده است این مساله شاید طبیعی به نظر برسد، اما بهترین نسخه‌ای که می‌توان تجویز کرد، نسخه‌ی قرآن و سیره‌ی اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین است همانگونه که حضرت ختم رسل فرمودند: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً.»

بهترین چراغ هدایت انسان در همه‌ی اعصار نخست قرآن و دوم سیره‌ی اهل بیت سلام الله علیهم است. پاکدامنی و عفت و ادب و اخلاق بهترین میراث اهل بین نبی مکرم اسلام و ائمه‌ی هدی است. جامعه‌ای که به سفارشات اسلام و بزرگان دین توجه داشته باشند و ثقلین را مدل والگوی رفتاری قرار دهد، دیگر بی نیاز از الگو‌های کذایی شرق و غرب عالم می‌شود و با اتکاء به قوه و توان خود وارد عرصه‌های اجتماعی خواهد شد و به اصطلاح در برابر گزند‌های دنیای امروز واکسینه خواهد شد.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها