در نشست روز پنجم سینما انقلاب

"احتمال باران اسیدی" و "خداحافظی طولانی" بررسی می‌شوند

پنجمین روز هم اندیشی سینما انقلاب "احتمال باران اسیدی" و "خداحافظی طولانی" پخش شده و با حضور کارشناسان امر تحلیل می‌شوند.
کد خبر: ۴۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ - 09February 2015

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ابوالفضل باقری دبیر اجرایی هم اندیشی سینما انقلاب اعلام کرد: نخستین برنامه روز پنجم هم اندیشی، نمایش فیلم "احتمال باران اسیدی" به کارگردانی بهتاش صناعیها میباشد که از ساعت ۱۴ شروع شده و تا حدود ساعت ۱۶ ادامه دارد، سپس حلقههای نقد و بررسی این فیلم با حضور اندیشمندان به مدت حدودی یک ساعت تشکیل خواهند شد.

وی ادامه داد: ساعت ۱۷ از سخنرانی حجت الاسلام مبلغی با موضوع "فقه و سینما" بهره خواهیم برد که تا زمان اذان مغرب ادامه خواهد داشت.

دبیر اجرایی چهارمین هم اندیشی بیان کرد: ساعت ۱۸ و سی دقیقه دومین فیلم امروز با عنوان "خداحافظی طولانی" به کارگردانی فرزاد موتمن نمایش داده میشود و سپس محافل نقد این فیلم به مدت ۴۵ دقیقه تشکیل خواهند شد.

باقری گفت: بر مبنای هدف برگزاری این هم اندیشیها که بررسی نسبت میان علوم انسانی و سینما است، ما نسبت به برگزاری حلقههای نقد بررسی فیلمها توجه زیادی داشته و در واقع محور فعالیتهایمان میباشد، امسال نیز حلقههای متعددی روزانه با حضور اندیشمندان و صاحب نظران علوم انسانی تشکیل میشود، که تاکنون حلقههای ادبیات، ادیان و حلقه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده صدا و سیما پر رونقتر بودهاند.

وی ادامه داد: سومین و آخرین فیلم امروز "دریا و ماهی پرنده" به کارگردانی مهرداد غفار زاده میباشد که از حدود ساعت ۲۱ به نمایش در خواهد آمد.

باقری بیان کرد: دیروز بویژه در سانس دوم با مشکل کمبود صندلی روبرو شدیم و هم اکنون نیز هیچ امکانی برای افزایش ظرفیت سالن یا تغییر محل نمایش فیلم ها نداریم، لذا از افرادی که کارت جشنواره یا بلیط های یک روزه دارند در خواست می شود به موقع در محل حضور یابند و متاسفانه امکان پذیرایی از سایر علاقه مندان مقدور نیست.

لازم به یادآوری است ورود به برنامه های سینما انقلاب که در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شوند، نیاز به تحویل بلیط های از قبل تهیه شده و عضویت در حلقه های تخصصی مجموعه دارد، لذا امکان حضور بدون هماهنگی قبلی در برنامه ها وجود ندارد، علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت جنبش رسانه انقلاب به آدرس www.cinemaenghelab.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار