سردار سرتیپ بسیجی دکتر کارگر عنوان کرد

به دنبال ساخت آثار فاخر سینمایی و تلویزیونی هستیم/ آغاز نهضت ترجمه در بنیاد حفظ آثار

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در بنیاد به دنبال آنیم آثار هنری مکتوب، فیلم‌ها و سریال‌ها ترجمه شوند، خصوصا به انگلیسی، عربی و اردو و روسی تا کشورهایی که در شمال ایران و در منطقه قفقاز هستند از این آثار بهره برند.
کد خبر: ۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷ - 03October 2013

به دنبال ساخت آثار فاخر سینمایی و تلویزیونی هستیم/ آغاز نهضت ترجمه در بنیاد حفظ آثار

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در حاشیه رونمایی از فرهنگ نامه اسارت و آزادگان مسعود دهنمکی در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه های این بنیاد در خصوص ادبیات دفاع مقدس، اظهار داشت: سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس که امسال افتتاح شد، می بایست در حوزه ادبیات کارهای خوبی از جمله کتاب سال دفاع مقدس را انجام دهد که به سال آینده موکول شد.

سردار کارگر با اشاره به زمان اعلام فراخوان، ادامه داد: احتمالا در نیمه دوم سال و ظرف یک ماه آتی فراخوانی اعلام خواهد شد تا کتاب ها ارسال شود که گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس دبیر  این جشنواره خواهد بود.
 
نبود بودجه نباید مانع برگزاری جشنواره کتاب سال دفاع مقدس شود

 
وی در خصوص مشکلات بودجه ای سال گذشته بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: من اطلاع ندارم سال گذشته چه اتفاقی افتاده است؛ انشالله بحث بودجه را دیگر نخواهیم داشت،  به نظر ارزش دارد که از بودجههای دیگر کاسته و به کتاب اختصاص دهیم، اما عدم برگزاری جفا به دفاع مقدس است.
 
فعالیتهای بنیاد  در کشورهای بیداری اسلامی
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به نهضت ترجمه که در بنیاد شکل گرفته است، تصریح کرد: باید کار برون مرزی صورت گیرد، چون یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار، روابط بینالملل است، بویژه در کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها بوده و کشورهایی که خود نوعی دفاع مقدس داشتهاند، مثل لبنان و حزب الله لبنان، غزه و سوریه که حتما به صورت ویژه انجام خواهد شد.
 
وی با اشاره به جلسه هئیت امنای بنیاد در بهمن ماه سال 91، ادامه داد: یکی از وظایفی که هیات امنای بنیاد حفظ آثار بر عهده بنیاد گذاشته است درباره نشر ارزشهای مقاومت مردم لبنان، سوریه و غزه می باشد که کارهای آن در حال انجام است.
 
سردار کارگر خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که ما نام نهضت ترجمه را بر روی آن نهاده ایم همین است که در بنیاد به دنبال آن هستیم تا آثار ترجمه شوند. این آثار می تواند هم در حوزه کتاب باشد و هم در حوزه فیلم و سریال؛
خصوصا به انگلیسی، عربی و اردو و جدیدا روسی هم مدنظر قرار گرفته است، تا کشورهایی که در شمال ایران و در منطقه قفقاز هستند از این آثار بهره برند.
 
به دنبال ساخت آثار فاخر سینمایی و تلویزیونی هستیم
 
وی با اشاره به افتتاح سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در بنیاد، تاکید کرد: در بنیاد در حوزه تولید به دنبال کارهای فاخر هستیم ولی بقیه موارد را دوست داریم و حمایت هم میکنیم تا سازمانهای دیگر انجام دهند.
 
پارک موزه دفاع مقدس اصفهان امسال افتتاح میشود
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: پارک موزه های دفاع مقدس در حال پیگیری است، زیرا در تمام استانها پارک موزه دفاع مقدس داریم که ساخت این پارک موزهها متوقف شده بود که امیدواریم با کمکهای صورت گرفته هرچه سریعتر آماده شوند.
 
وی با اشاره به افتتاح پارک موزه کردستان، تصریح کرد: این پارک موزه ها میتواند مرکزی برای رجوع کسانی باشد که در حوزه دفاع مقدس در پی محفل و باشگاهی هستند.
 
سردار کارگر با اشاره به افتتاح باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس در روز پایانی هفته دفاع مقدس، ادامه داد: در صورتی که بتوانیم باشگاه خبرنگاران را فعال نماییم، در این صورت در حوزه رسانه موفقیتهای خوبی خواهیم داشت.
 
 دفاع مقدس نباید تنها در بنیاد حفظ آثار خلاصه شود
 
عضو شورای فرهنگ عمومی درباره حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از فرهنگنامه اسارت و آزادگان مسعود دهنمکی بیان کرد: شروع این فرهنگنامه با کمک ستاد کل و ظاهرا در دفتر حفاظت عمومی انجام شده، نه از نظر مالی، بلکه از نظر اطلاعاتی؛ اما کار آقای دهنمکی جوشش شخصی و همت ایشان بوده، ما هم وظیفه حمایت مادی و معنوی را داریم.
 
وی با اشاره به این موضوع که دفاع مقدس متعلق به مردم است، افزود: موضوع دفاع مقدس تنها نباید در بنیاد حفظ آثار خلاصه شود، بارها گفتهام پیروز واقعی دفاع مقدس هم مردم بودهاند، مردم باید مشارکت کنند، آقای ده نمکی هم وظیفه خود دانسته تا از هزینه شخصی استفاده کند، میگوید من فیلم ساختهام و درآمد آن را به کتاب اختصاص دادهام ما از این کارها حمایت میکنیم؛ البته همین آقای ده نمکی در حال ساخت فیلمی بود که با مشکل مواجه شد؛ اما ما کمک کردیم کار پیشرفت و مجوز گرفت؛ نباید مدام بگوییم بنیاد حفظ آثار مسئولیت دارد نه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مسئول است، بنیاد حفظ آثار وظیفه سیاستگذاری هدایت و حمایت از آثار را دارد، اما حوزه دفاع مقدس ظرفیتی است که اگر همه دستگاههای نظام هم پای کارش بیایند باز هم کم است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار