اقبال شاکری:

شهرسازی باید براساس معماری ایرانی و اسلامی و هویت ما باشد

معماری ایرانی و اسلامی سرآمد تمام معماری ها و شهرسازی های دنیا است.
کد خبر: ۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶ - 05October 2013

شهرسازی باید براساس معماری ایرانی و اسلامی و هویت ما باشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم ایجاد توازنی معقول بین معماری مدرن و معماری اسلامی ایرانی اظهار داشت: معماری مدرن و مبتنی بر فرهنگ غرب از چند دهه قبل وارد معماری و شهرسازی ما شده و چهره شهرهای ما را  تغییر داده است، این تغییرات نباید باعث فراموشی و از بین رفتن معماری ایرانی و اسلامی شود. از بین رفتن معماری اسلامی ایرانی مساوی است با از بین رفتن هویت ما.

وی افزود: معماری ایرانی و اسلامی و معماری مدرن قابلیت اقدام شدن در یکدیگر و قرار گرفتن در کنار هم را دارند به شرطی که نکات منفی معماری مدرن به مرور زمان از بین برده و رگههایی از معماری ایرانی و اسلامی جایگزین آن شود.

منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تاکید ویژه بر لزوم حمایت از شهرسازی منطبق بر معماری ایرانی و اسلامی گفت: اگر می خواهیم که معماری و شهرسازی ما برگرفته از سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد نیاز داریم که همه ارگانهای مختلف و دستگاههای دولتی و غیر دولتی در این زمینه تلاش کنند. البته پیوستی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه صادر کرده است بسیار راهگشاست و تاکنون زمینه سازاقدامات بسیار خوبی بوده است.

شاکری تصریح کرد: معماری ایرانی و اسلامی سرآمد تمام معماری ها و شهرسازی های دنیا است. معماری ایرانی و اسلامی باید سرلوحه تمامی فعالیت های شهرسازیها و معماریهای ما قرار گیرد، باید تلاش کنیم و این الگو را به همه جهانیان معرفی کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار