ربیعی در نشست خبری:

ایران داعیه‌دار گسترش صلح و مبارزه با استکبار جهانی است

سخنگوی دولت گفت: ایران داعیه‌دار گسترش صلح و مبارزه با استکبار جهانی است.
کد خبر: ۴۱۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ - 22September 2020

ایران داعیه‌دار گسترش صلح و مبارزه با استکبار جهانی استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه) در زاهدان برگزار شد،‌ ضمن گرامی‌داشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس حضور داریم که یاد آور مجاهدت‌های رزمندگان ما در مقابل یکی از سفاک ترین رژیم‌های تاریخ است.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای استان سیستان و بلوچستان افزود: این هفته را به همه یادگاران و خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان تبریک عرض می‌کنم.

سخنگوی دولت گفت: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش رو هبری امام راحل و مشارکت همه اقشار مردم در پیروزی ایران در دفاع مقدس محوری بود و امروز هم در جنگ اقتصادی مقابل رژیم آمریکا، هدایت‌های امام خامنه‌ای و همراهی ملت ایران عامل اصلی پیروزی است.

وی عنوان کرد: هر برگی از تاریخ ایران را ورق بزنید مقابله با زور گویی و مقاومت در مقابل متجاوز جزئی از فرهنگ ملت ایران است و هم اکنون نیز ما در مقابل زورگویی‌های رژیم آمریکا ایستادگی می‌کنیم؛ ایران داعیه‌دار گسترش صلح و مبارزه با استکبار جهانی است.

سخنگوی دولت ادامه داد: جنگ با صدام تنها جنگ در تاریخ معاصر ایران بود که حتی یک وجب از خاک کشور از دست نرفت.

ربیعی افزود: امروز رژیمی قلدر با شقاوت و وقاحت از رژیم صدام سبقت گرفته است و تاکنون صدماتی گاه بزرگ‌تر از رژیم صدام به ملت ایران وارد کرده اما ما همچون دوران دفاع مقدس ایستادگی می‌کنیم و از هویت ملی و مردم دفاع خواهیم کرد.

صدام قرارداد الجزایر و ترامپ برجام را پاره کرد

وی بیان کرد: آن روز صدام در مقابل دوربین‌ها قرار داد الجزایر را پاره کرد و امروز ترامپ در مقابل دوربین‌ها برجام را پاره می‌کند. آن روز صدام شهرها و روستاها را نابود می‌کرد و امروز ترامپ ما را به نابودی مراکز فرهنگی تهدید می‌کند. آن روز صدام شهرها را زیر بمباران قرار می‌داد و امروز ترامپ با بمب تحریم و ترور اقتصادی سلامت، معیشت و جان مردم را تهدید می‌کند و سلامت روانی مردم را هدف قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در آن روز برای عقده گشایی از شکست در دفاع مقدس، شهید صیاد شیرازی را ترور کردند و امروز برای عقده گشایی در شکست با داعش سردار سلیمانی را ترور می‌کنند.

وی تاکید کرد: برای مقابله با این تهدیدها اجماع نیاز داریم و اجماع سازی و در کنار هم بودن رمز پیروزی مقابل تحریم هاست.

ربیعی گفت: نتیجه مقاومت در برابر تحریم‌ها همان چیزی بود که در شورای امنیت روی داد و آمریکا در انزوا فرو رفت.

وی گفت: ما همان قدر که ملت مقاومت و ایستادگی در مقابل زورگو هستیم ملت صلح هم هستیم و در ۳۰۰ سال گذشته آغازگر هیچ جنگی نبودیم چون راه و روش ما زیاده‌خواهی نیست و ملتی صلح طلب هستیم.

امروز هم با عقب راندن آمریکا در جنگ اقتصادی صلح را به منطقه می‌آوریم و در این راستا زورگویان باید به تعهدات قانونی خود باز گردند و دست از قلدری بردارند.

امسال برنامه‌ای برای اربعین وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌ای برای اربعین وجود ندارد، افزود: متاسفانه در چند روز اخیر عده‌ای با خبررسانی‌های کاذب موجب تحریک مردم برای حضور در مرزها شدند.

ربیعی با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید در خصوص لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: دولت امسال هیچ برنامه‌ای برای راهپیمایی اربعین ندارد.

سخنگوی دولت گفت: امسال با دستور رئیس جمهوری و تلاش‌های وزیر رفاه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است.

افزایش حقوق بازنشستگان

وی ادامه داد: از همین رو بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان کارگری و بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان هم برای بازنشستگان لشکری و کشوری تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه با این افزایش در حال حاضر بازنشستگان لشکری و کشوری ۹۰ درصد ناخالص شاغل هم گروهشان را دریافت می‌کنند، تصریح کرد: با ۲ افزایش اول سال و این همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۸۴ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی دولت بیان کرد: دولت بر این امر واقف است که زندگی بازنشستگان و حقوق بگیران با سختی همراه شده است یکی از سیاست‌های دولت در این شرایط سخت و فشارهای اقتصادی افزایش قدرت خرید است.

وی با اشاره به اینکه امروز روز جهانی صلح است گفت: این روز بیانگر هویت ایرانی است و ما همانطور که ملت دفاع شناخته شدیم ملت صلح و دوستی هم هستیم.

هیچ اختلافی میان همسایگان ما نیست که با دیپلماسی حل نشود

ربیعی بیان کرد: از نگاه ما هیچ اختلافی میان همسایگان ما نیست که با دیپلماسی و گفت‌وگو حل نشود مشروط به اینکه آنها هم به اندازه ما طالب صلح باشند و دچار توهم حذف همسایگان نباشند و از دوستی با دشمنان قسم خورده دست بردارند.

سخنگوی دولت در خصوص واکسن کرونا گفت: تهیه واکسن کرونا در ستاد ملی کرونا از ماه‌های قبل آغاز شده است همچنین در سال گذشته در دنیا ۲۵۰ میلیون واکسن آنفولانزا تولید شده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جدید به یک میلیارد برسد که می‌تواند تنها بیست درصد جمعیت جهان را پوشش دهد.

وی با اینکه کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان با انواع بیماری‌ها مانند سرخک، مالاریا و فلج اطفال مواجه هستند گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و مراعات مردم اثری از این بیماری‌ها در استان‌ها نیست.

ربیعی گفت: در خصوص تولید ماسک با رایزنی‌هایی که با وزارت صمت انجام شده قرار است به سمت تولید ماسک پارچه‌ای قابل شست‌وشو پیش برویم تا هزینه تهیه ماسک برای خانواده‌ها کاهش پیدا کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در خصوص جبران خسارت مشاغل آسیب‌دیده از کرونا هم مهلت ثبت نام افراد تا پایان مهر  تمدید شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار