روحانی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

شرایط و اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج کشور فراهم شود

رئیس‌ جمهور گفت: علاقه هموطنان خارج از کشور به سرمایه‌گذاری در ایران، فرصت مغتنمی است که باید از آن حمایت و شرایط لازم را برای آنها فراهم کرد.
کد خبر: ۴۱۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ - 29September 2020

شرایط و اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج کشور فراهم شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز (سه‌شنبه) در یکصد و شصت و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهار داشت: تمام مقرراتی که مانع ایجاد می‌‏کند، باید اصلاح شوند تا سرمایه‏ گذاران به‏ راحتی و در کمترین زمان ممکن موفق به انجام امور مربوط به سرمایه‏‌گذاری خود شوند.

روحانی با بیان اینکه برای حل مشکلات تجار و سرمایه‏‌گذاران از جمله پرداخت به‏ موقع ارز به آنان، تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، تاکید کرد: باید همه موانع اداری، قضائی و سیاسی از سر راه تولید و سرمایه‏ گذاری برداشته شده و با اصلاح رویه‌ها و قوانین راه‌های تسهیل سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی در این جلسه در پی بررسی پیامدهای تأخیر در تأمین ارز سرمایه‌گذاران خارجی، برداشتن موانع غیرضرور و دست و پاگیر برای سرمایه‏‌گذاران خارجی را از جمله تلاش‌های دولت برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالای امنیت سرمایه‏ گذاری، دولت برای رفع موانع حقوقی و قانونی امنیت سرمایه‏‌گذاری، به همراهی سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله مجلس شورای اسلامی نیازمند است.

رئیس‌جمهور استقبال از مشارکت سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور را ضروری خواند و گفت: در شرایط فعلی که تحریم کنندگان از هرگونه فشاری فروگذار نیستند، علاقه هموطنان خارج از کشور به سرمایه‌گذاری در ایران، فرصت مغتنمی است که باید از آن حمایت کرد و شرایط لازم را برای اعتمادسازی و تامین امنیت سرمایه گذاری فراهم کرد.

روحانی حس امنیت سرمایه و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‏ گذاری و ورود و خروج پول را از جمله مهمترین بخش‌های این اعتمادسازی برشمرد و اظهار داشت: باید با وضع قوانین و مقررات لازم این حس را برای افراد به وجود آورد تا با اطمینان سرمایه شان را وارد اقتصاد کشور کنند و مطمئن باشند که خطری آن را تهدید نمی‏‌کند و تضمین کافی برای استفاده از اصل و سود سرمایه وجود دارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار