روحانی:

مردم ایران در مواجهه با حوادث مختلف سرافراز بوده‌اند

رئیس‌جمهور گفت: مردم بزرگ ایران در طول چند سال گذشته در مواجهه با حوادث مختلفی سرافراز بوده‌اند.
کد خبر: ۴۲۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ - 12October 2020

افتتاح ۱۷ پروژه ملی بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده فروردین ماه ۹۸به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های ملی نوسازی و بازساز مناطق سیل زده اظهار داشت: مسئولین استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان در سیل سال گذشته زحمات بسیاری کشیدند.

وی ادامه داد: حادثه سیل ۹۸ یک حادثه تلخی برای همه ما بود. ۶۶ هزار واحد مسکونی و تجاری از بین رفت که مجدداً ساخته شد و ۹۰ هزار واحد هم ترمیم شد.

رئیس جمهور گفت: مردم بزرگ ایران در طول چند سال گذشته در مواجهه با حوادث مختلفی سرافراز بوده‌اند. در مساله تحریم هم که از ابتدای سال ۹۷ جنایتکاران کاخ سفید بر ما تحمیل کردند مردم ما سرافراز بیرون آمدند.

وی بیان داشت: بعد از سیل ۹۸ دولت با سختی روبرو بود، اما در عین حال در همان روز‌های اول تصمیمات خوبی گرفته شد. در حادثه سیل سال گذشته مشخص شد وقتی با بی رحمی با طبیعت برخورد می‌کنیم، طبیعت چگونه با ما برخورد می‌کند. درست است که حوادث سیل در سال‌های اخیر، در ۵۲ سال گذشته در ۹ سال بوده که ما بارندگی بالای ۳۰۰ میلیمتر داشتیم.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت چاره‌اندیشی برای جلوگیری از حادثه گفت: از پیش باید خودمان را آماده کنیم. ساختمان‌های ما باید برای مقاومت در مقابل زلزله‌های کشور از ابتدا درست ساخته شود.

وی با اشاره به سخنان وزیر نیرو اظهار داشت: کشور‌های اروپایی برای سال‌های آینده پیش‌بینی منابع بیشتری را کرده‌اند. من گروهی را مکلف کرده‌ام بر روی سیل ۹۸ کار کنند و ۱۷ جلد کتاب تدوین شده که در آنجا نقص و نقاط قوت آمده است.

روحانی بیان داشت: برای ساختمان‌هایی که در آذربایجان و کرمان و در حادثه زلزله قبلی تخریب شده بود و بنیاد مسکن آن‌ها را دوباره ساخته شده بود، مشکلی پیش نیامد. ما در برخی از مناطق مجبور شدیم مکان روستا‌ها را عوض کنیم.

رئیس جمهور ضمن تشکر از دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری‌ها، سپاه و ارتش، تصریح کرد: بازسازی‌ها، تعمیرات، احداث بناها، زیربنا‌ها و زیر ساخت‌ها بر مبنای آینده بسیار حائز اهمیت است. ما از لحاظ نرم افزاری و سخت‌افزاری باید بیشتر تلاش کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار