صلح و ثبات در جهان بدون حل عادلانه مساله فلسطین حاصل نمی‌شود

شاه اردن صلح و ثبات در منطقه و جهان را منوط به برآورده شدن همه حقوق مشروع ملت فلسطین دانست و بر حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی قدس تاکید کرد.
کد خبر: ۴۳۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ - 30January 2021

صلح و ثبات در جهان بدون حل عادلانه مساله فلسطین حاصل نمی‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شاه اردن روز شنبه گفت که امنیت، ثبات و صلح بدون ایجاد یک راه حل عادلانه برای مساله فلسطین حاصل نمی‌شود.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عبدالله دوم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی اردن گفت: «منطقه ما و جهان بدون دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای مساله فلسطین نمی‌تواند به امنیت، ثبات و صلح مورد نظر دست یابد.»

وی افزود: «این راه حل باید تمام حقوق مشروع مردم برادر فلسطین را برآورده سازد.»

شاه اردن، آرمان فلسطین را «اولین موضوع اصلی» برای کشورش دانست و در عین حال از ادامه تلاش‌های کشورش برای فعال کردن روند سازش و تضمین رسیدن آن به راه حل دو دولتی گفت.

عبدالله دوم گفت: «ما همچنان افتخار برعهده گرفتن مسئولیت حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس بر اساس قدمت تاریخی قیمومیت خاندان هاشمی اردن بر این مقدسات را داریم.»

وی ادامه داد: «ما تمام توانایی‌های خود را صرف حفاظت از مقدسات در قدس و محافظت از هویت عربی، اسلامی و مسیحی آن می‌کنیم.»

شاه اردن در حالی همواره بر ایجاد راه حل دو دولتی به عنوان راه حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید دارد که گروه‌های فلسطینی تاکید می‌کنند همین راه حل دو دولتی هم که حقوق کامل ملت فلسطین را برآورده نمی‌کند، با کارشکنی‌های دائمی رژیم صهیونیستی ایجاد نمی‌شود و مقاومت تنها راه احقاق حقوق ملت فلسطین است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها