برای اولین بار منتشر می‌شود؛

روایت شهید سلیمانی از حساسیت منطقه عملیاتی والفجر ۸ + صوت

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برای اولین بار صوتی از سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی منتشر کرده است که به روایت ایشان از حساسیت منطقه عملیاتی والفجر ۸ می‌پردازد.
کد خبر: ۴۴۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ - 09February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برای اولین صوتی از سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی منتشر کرده است که به روایت ایشان از حساسیت منطقه عملیاتی والفجر ۸ می‌پردازد.

متن صحبت‌های آن شهید عزیز به شرح زیر است:

«یک عملیات بسیار و بسیار حساس و پر استراتژی و عملیاتی که از هر نظر برای جمهوری اسلامی هم می‌تواند سعادت‌بخش باشد هم مشکل‌ساز باشد. عملیاتی که می‌خواهیم انجام بدهیم که ان‌شاءالله به حول و قوه الهی در آستانه‌اش هستیم که زمان ساعت‌شماری برای ساعت عملیات، تا عملیات بدر و عملیات خیبر و همه عملیات‌هایی که تابه‌حال انجام دادیم از هر لحاظ فرق می‌کند.

این عملیات ما، هم از نظر سیاسی فرق می‌کند که خط‌مشی مسئولین جمهوری اسلامی را مشخص می‌کند، هم از نظر نظامی فرق می‌کند. از نظر سیاسی با بدر خیلی فرق می‌کند، چون زمین عملیات در جایی واقع‌ شده است که زمین منطقه یک زمین از نظر سوق‌الجیشی، کاملاً سیاسی است یعنی زمین منطقه جنوب اروندرود زمینی است که در خط مرز کویت، عربستان و عراق واقع شده است.

هر حرکت یک نیروی نظامی یک کشور از نظر سیاسی بسیار بسیار حائز اهمیت است و عملیاتی است که با این ارزش سیاسی بالای سیاسی ـ نظامی که این عملیات دارد فشار‌های زیادی قطعاً به جمهوری اسلامی خواهد بود، این تیپ فشارها، چه فشار‌های سیاسی باشد چه فشار‌های نظامی باشد یعنی این منطقه عملیات، منطقه عملیاتی است که دنیا روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، بیش از بدر، بیش از خیبر و بیش از همه عملیات‌هایی که انجام دادیم.

سرمایه‌گذاری روی این است که ما قطعاً می‌دانیم که در این عملیات پل هوایی مهمات بین بغداد و کشور‌های خارج برگزار خواهد شد یعنی آنچه که کمک از دستشان بربیاید انجام می‌دهند به دلیل حساسیت این عملیات.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها