ظریف در دیدار با "بن علوی" مطرح کرد؛

ضرورت شکل گیری گفتگوهای یمنی- یمنی در جهت بازگشت آرامش به این کشور

وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت شکل گیری گفتگوهای یمنی- یمنی و مسئولیت کلیه کشورها جهت تلاش برای بازگشت ثبات و آرامش به این کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۴۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ - 08April 2015

ضرورت شکل گیری گفتگوهای یمنی- یمنی در جهت بازگشت آرامش به این کشور

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) در مسقط با "یوسف بن علوی"، همتای عمانی خود دیدار کرد و آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقهای به ویژه اوضاع یمن را مورد تبادل نظر قرار داد.

ظریف دراین دیدار با اشاره به نقش بی بدیل دولت عمان در فراهم کردن زمینه های مناسب برای روند مذاکراتی جهت پرداختن به موضوع هسته ای تصریح کرد: موفقیت ما در این روند، موفقیت شما و سایر برادرانمان در منطقه نیز هست.

وی با استقبال از ایفای نقش از سوی کشور عمان در قضایای مهم منطقهای از جمله مسایل مربوط به بحران یمن، حمایت جمهوری اسلامی ایران از این نقش و آمادگی کشورمان برای همکاری با عمان در این راستا را مورد تأکید قرارداد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در یمن و ضرورت رسیدگی به آن به منظور جلوگیری از تشدید این وضعیت و همچنین ضرورت کمک رسانی به آوارگان و مجروحین یمن، ضرورت شکل گیری گفتگوهای یمنی- یمنی و مسئولیت کلیه کشورها جهت تلاش برای بازگشت ثبات و آرامش به آن کشور را یادآور شد.

"بن علوی" نیز ضمن تبریک به مناسبت موفقیت بدست آمده در مذاکرات هسته ای در لوزان، تأکید کرد: موفقیت شما در حل و فصل موضوع هسته ای، آثار خوبی در منطقه خواهد داشت و زمینه ای برای استفاده سایر کشور ها از فناوری مسالمت آمیز هسته ای پدید خواهد آورد.

وزیر امور خارجه عمان با تصریح برحق مسلم ایران برای استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای، توافق سوئیس را دستاورد مهمی برای جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها دانست.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تحولات یمن، گفتوگو را راه حل اصلی برای حل و فصل مشکلات آن کشور برشمرد و نسبت به تلاشهای همه جانبه برای انجام گفتوگوهای منظم و هدفمند جهت بازگشت ثبات به یمن ابراز امیدواری کرد.

طرفین همچنین بر ضرورت ارتقاء مناسبات دو کشور ایران و عمان در حوزههای مختلف تاکید کردند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار