معاون عملیات نداجا در نشست خبری مشترک با فرمانده ناوگروه کشور روسیه:

رزمایش مرکب دریایی در تقویم سالیانه کشور‌های شرکت‌کننده قرار گرفت

امیر طحانی از اجرای برنامه «دفاع زیر آبی» در رزمایش دریایی ایران و روسیه خبر داد و گفت: رزمایش مرکب دریایی در تقویم سالیانه کشور‌های شرکت‌کننده قرار گرفت.
کد خبر: ۴۴۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ - 16February 2021

رزمایش مرکب دریایی در تقویم سالیانه کشور‌های شرکت‌کننده قرار گرفتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نشست خبری مشترک امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و فرمانده ناوگروه کشور روسیه برگزار شد.

امیر طحانی، سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند در این نشست خبری، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب اظهار داشت: رزمایش مرکب امنیت دریایی در تقویم سالیانه دریایی کشور‌های شرکت‌کننده به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران و روسیه درج شده است و خوشحالیم که امسال برای دومین بار میزبان برگزاری این رزمایش هستیم.

وی با اشاره به اهمیت منطقه شمال اقیانوس هند گفت: شمال اقیانوس هند بین سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی دنیاست، تنگه هرمز در شمال، تنگه مالاکا در شرق و تنگه باب‌المندب در غرب منطقه شمال اقیانوس هند واقع شده است که در حقیقت بیضی انرژی دنیا را احاطه کرده است و با توجه به تردد شناور‌های تجاری و نفتکش در این منطقه حساس ضرورت برقراری امنیت تجارت دریایی را دو چندان کرده است.

سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند افزود: امنیت تعطیل‌بردار نیست و تمرینات در جهت ارتقای امنیت نیز تعطیل‌بردار نیست و با وجود شرایط که بیماری کرونا بر دنیا تحمیل کرده است ما تمرینات را تعطیل نکردیم و امیدواریم با رعایت همه شرایط بهداشتی سناریو‌های از پیش تعیین شده رزمایش را با ایمنی کامل در دریا انجام دهیم.

امیر طحانی تصریح کرد: منطقه شمال اقیانوس، منطقه عاری از تهدید است و ما در این منطقه که امنیت در آن برقرار است این تمرینات را انجام می‌دهیم که برای مناطق ناامن مهارت‌آموزی کارکنان نیرو‌های دریایی به حداکثر برسد.

وی ادامه داد: یگان‌های شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های منتخب نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دومین سال متوالی میزبان شناور‌هایی از کشور روسیه هستند و با توجه به طرح‌ریزی‌های منسجم و فشرده‌ای که در طول یک سال گذشته انجام شده، امیدواریم در این چند روز رزمایش سناریو‌های از پیش تعیین شده را به بهترین شکل اجرا کنیم.

سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند بیان کرد: امروز جلسه توجیهی کل رزمایش انجام و در این جلسه جزئیات کار در دریا برای شرکت‌کنندگان در رزمایش تشریح شد؛ امشب در لنگرگاه برنامه دفاع زیر آبی انجام می‌شود و به طور رسمی از این لحظه رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند کار خودش را شروع می‌کند.

امیر طحانی گفت: منطقه انجام این رزمایش منطقه شمال اقیانوس هند به وسعت ۱۷ هزار کیلو متر مربع است و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، امروز استقرار شناور‌ها را در لنگرگاه داشتیم. امشب برنامه‌های پیش‌بینی شده در لنگرگاه در ساعت مشخص شده جهت عزیمت شناور‌ها به سمت منطقه تمرین انجام خواهد شد.

وی یکی از اهداف این رزمایش را مهارت‌افزایی کارکنان در حوزه امداد و نجات دریایی برشمرد و عنوان کرد: تعامل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه دریا‌های بین‌الملل و برقراری امنیت تجارت دریایی با تمرین فرماندهی و کنترل و بهره‌گیری از تمرینات مخابراتی و عملیاتی از نکات قابل توجه و حائز اهمیت است که در این رزمایش اجرا می‌شود.

دریادار دوم طحانی با اشاره به پیام‌های رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند افزود: مهم‌ترین پیام این رزمایش صلح و دوستی برای کشور‌های همسایه و کشور‌های منطقه است و اینکه جمهوری اسلامی ایران در حالی که در آستانه چهل و سومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، با وجود تحریم‌های ظالمانه به حدی از بلوغ فناوری تجهیزاتی و علمی در صحنه دریا و دریانوردی رسیده که برای دومین بار میزبان قدرت‌های جهانی برای برگزاری رزمایش مرکب می‌شود.

در ادامه، فرمانده ناوگروه نیروی دریایی کشور روسیه گفت: از طرف ناوگروه روسی و فدراسیون روسیه برگزاری این رزمایش را به شما تبریک می‌گوییم و امیدواریم این رزمایش به نحو احسن انجام شود. ما با ۲ یگان در این رزمایش مرکب شرکت کردیم؛ فریگت Stoiky و ناو سوخت‌رسان kola.

وی با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند در بندر شهید بهشتی چابهار خاطرنشان کرد: این جلسه بسیار جلسه خوبی بود و تمامی طرح‌ها و سناریو‌های چیده شده انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها