پلیس میانمار به محل تجمع معترضان حمله کرد

در حالی پلیس میانمار به محل تجمع معترضان به کودتای اول فوریه علیه دولت این کشور یورش برد که بانک جهانی گفته، درخواست‌های میانمار را برای کمک مالی پس از کودتا در مرحله رسیدگی قرار نمی‌دهد.
کد خبر: ۴۴۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ - 26February 2021

پلیس میانمار به محل تجمع معترضان حمله کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رویترز، میانمار از اول فوریه سال جاری میلادی که ارتش، قدرت را به دست گرفت و دست به کودتا علیه آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور زد و دولت مدنی را برکنار کرد، در بحران به سر می‌برد و چندین هفته است که مردم در این کشور آسیایی دست به تحصن، اعتراض و اعتصاب زده و خواستار آزادی سوچی و سایر سیاستمداران زندانی شده و بازگشت به حکومت مدنی را می‌خواهند.

در تازه‌ترین مورد پلیس میانمار از گاز اشک آور علیه معترضان در منطقه «تاموی» در یانگون استفاده کرد تا آن‌هایی را که علیه انتصاب یک مقام مسئول از سوی ارتش در این منطقه تجمع کرده بودند، متفرق کند.

ساکنان این منطقه گفته‌اند، صدای شلیک چندین گلوله را شنیده و سپس پلیس در بخش‌هایی از منطقه تا ساعت ۲ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی در منطقه حضور داشت.

یکی دیگر از ساکنان نیز گفت: ما به شدت ترسیده بودیم.

ساکنان این منطقه در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند که به دنبال برگزاری یک تجمع اعتراضی دیگر در امروز هستند.

اوایل روز پنج‌شنبه، خشونت در یانگون در پی حمله ۱۰۰۰ تن از وفادارن به ارتش به حامیان دموکراسی و رسانه‌ها گزارش شد.

ارتش میانمار گفته که سرنگونی دولت مدنی بر اساس قانون اساسی بوده، چون دولت سوچی به شکایت‌های ارتش درباره تقلب در انتخابات پارلمانی سال گذشته میلادی بی اعتنا بود.

در همین حال، بانک جهانی نیز در نامه‌ای به وزارت دارایی میانمار نوشت، این بانک دستور پرداخت به پروژه‌ها در میانمار را در پی وقوع کودتا در این کشور متوقف کرده است.

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی اخیرا گفته بود، «رویکرد احتیاطی» بیشتری را در قبال میانمار می‌گیرد، اما به پروژه‌های قبلی کمک رسانی شامل کمک اضطراری برای کرونا ادامه می‌دهد.

سال گذشته میلادی، بانک جهانی بیش از ۳۵۰ میلیون دلار وام جدید را برای میانمار تصویب کرد تا این کشور به مقابله با کرونا و حمایت از کشاورزان و بیکاری بخش کشاورزی بپردازد.

بانک جهانی اعلام کرده بود که این کمک‌ها را در پی بحران کرونا در میانمار به این کشور ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار