در مصوبه‌ای مقرر شد؛

مجوز مجلس به دولت برای تسویه بدهی وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند تا دولت نسبت به تسویه بدهی وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح به بانک‌ها همچون سایر دستگاه‌ها بپردازد.
کد خبر: ۴۴۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷ - 06March 2021

مجوز مجلس به دولت برای تسویه بدهی وزارت دفاع و نیرو‌های مسلحبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در جلسه علنی امشب مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مبنی بر الحاق یک جز به جز ۲ تبصره ۵ ماده واحده بودجه به تصویب رسید.

بر این اساس، تا سقف ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع این جز به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و شرکت‌های تابعه آن بابت تسویه بدهی ارزی ریالی خود به بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی و همچنین تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال بابت تسویه بدهی بانکی شرکت‌های تابعه وابسته به سازمان‌های نیرو‌های مسلح اختصاص یابد.

وحید جلال زاده در تشریح این موضوع، گفت: سال‌ها قبل وزارت دفاع خریدی از کشور ثالث انجام داده و بانک مرکزی بدهی آن را پرداخت کرده است، اما این وزارتخانه سال هاست که به این بانک بدهکار است، بنابراین ما از ظرفیت بند (و) تبصره ۵ استفاده می‌کنیم تا دولت در زمان تسویه بدهی برخی دستگاه‌ها، بدهی این وزارتخانه را نیز تسویه کند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار