برگزیدگان برتر تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت تجلیل شدند

نخستین جشنواره ملی تجلیل از برگزیدگان برتر تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ - 07March 2021

برگزیدگان برتر تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نخستین جشنواره ملی تجلیل از برگزیدگان برتر تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت، صبح امروز (یکشنبه) با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار «محمدتقی عصار» رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم که مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها نیز به صورت مجازی حضور داشتند، امیر سرتیپ دوم «ناصر فخوری» رئیس دفتر تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت، در این مراسم با اشاره به ضرورت فعالیت‌های مردمی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت، اظهار داشت: حضور همیشگی اقشار مختلف مردم در تمامی صحنه‌ها مورد تأکید بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و یکی از جلوه‌های باشکوه آن، حضور مردم در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به دو اصل مهم جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس و ضرورت مردمی بودن اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: در این راستا دفتر تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت، در سال ۱۳۹۸ پس از شناسایی تشکل‌های فعال در این حوزه، اقدام به برگزاری اولین جشنواره تجلیل از تشکل‌های برتر استانی کرد که در این راستا سه تشکل برتر در هر استان، پس از ارزیابی‌های اولیه انتخاب شدند.

فخوری افزود: امسال نیز بر اساس برنامه‌های سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اولین جشنواره تجلیل از تشکل‌های برتر مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «مکتب سلیمانی» برگزار شد.

رئیس دفتر تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت تصریح کرد: بر این اساس، تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس که بیشترین فعالیت و عملکرد را برابر شاخص‌ها و معیار‌های ۱۸گانه تشکل‌ها داشتند، هر استان نسبت به معرفی سه تشکل برتر اقدام کرد که تشکل‌های منتخب به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند.

وی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره بر اساس شاخص‌های ارزیابی خود و با تشکیل کمیته داوری، اقدام به انتخاب پنج تشکل مردم‌نهاد کشوری کرد که مفتخر به دریافت لوح سپاس و تندیس یادبود جشنواره شدند.

فخوری خاطرنشان کرد: به همت مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها، تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس در سراسر کشور نسبت به سال ۱۳۹۸ با رشد ۴۵ درصدی به رقم یک هزار و ۲۱۰ تشکل رسیده است.

به گزارش دفاع‌پرس، در نخستین جشنواره ملی تجلیل از برگزیدگان تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت از پنج تشکل برگزیده به شرح زیر تجلیل به عمل آمد:

رتبه اول: تشکل «نسیم جبهه» به مسئولیت «سید علی کرونی» از استان خراسان رضوی.

رتبه دوم: تشکل «آوای جوانان بهشت» به مسئولیت خانم «مولودی» از استان زنجان.

رتبه سوم: تشکل رهپویان معراج طلائیه به مسئولیت «مظفر صفریان» از استان مرکزی.

رتبه چهارم: تشکل «جبهه فرهنگی غالبون» به مسئولیت «محمد بلند خورسگانی» از استان اصفهان.

رتبه پنجم: تشکل «ستارگان پرفروغ دامغان» به مسئولیت «سید ابوالفضل تقوی» از استان سمنان.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار