شهادت ۸ کودک یمنی و زخمی شدن ۳۳ تن طی ۲۰ روز

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که تشدید درگیری‌ها در یمن در ماه جاری میلادی باعث کشته شدن هشت کودک و زخمی شدن ۳۳ تن دیگر شد.
کد خبر: ۴۴۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ - 21March 2021

شهادت ۸ کودک یمنی و زخمی شدن ۳۳ نفر دیگر طی ۲۰ روزبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «فیلیپ دومیل» نماینده یونیسف در یمن گفت که در نتیجه تشدید درگیری‌ها بین نیرو‌های دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و نیرو‌های ارتش یمن در مناطق مختلف از جمله تعز و الحدیده، هشت کودک کشته و ۳۳ تن دیگر نیز زخمی شدند.

دومیل با اشاره به اینکه کودکان و خانواده‌های زیادی بهای سنگین این درگیری‌ها را می‌پردازند، تأکید کرد که این حملات را بشدت محکوم می‌کنیم.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، این مسئول سازمان ملل گفت که در این حملات یک مدرسه و یک بیمارستان در تعز نیز هدف قرار گرفته است.

دومیل افزود که در دیگر استان‌ها از جمله مأرب واقع در مرکز یمن نیز چند کودک زخمی شدند.

بنابراین گزارش، عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ‌کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها تن، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار