دبیر مجمع تشخیص:

دولت نو اگر جناحی شکل گیرد، نمی‌تواند همه ظرفیت‌های کشور را بسیج کند

رضایی با بیان اینکه نیازمند دولتی نو هستیم، گفت: دولت نو اگر بر پایه‌های ارزشی و فراتر از مسائل جناحی شکل نگیرد، نمی‌تواند همه ظرفیت‌های کشور را برای حل مشکلات بسیج کند.
کد خبر: ۴۵۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸ - 26April 2021

دولت نو اگر جناحی شکل گیرد، نمی‌تواند همه ظرفیت‌های کشور را بسیج کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز (دوشنبه) در نشست جمعیت گام دوم انقلاب اظهار داشت: در آستانه تشکیل اولین دولت گام دوم انقلاب قرار داریم و اگر دولتی گام دومی شکل نگیرد، زیان‌های جدی خواهیم دید.

رضایی با طرح این سوال که چه کنیم تا در تشکیل دولت آینده به خطا نرویم، گفت: اولین موضوع این است که باید دولتی نو با راهی نو سر کار بیاید، دولتی که تکرار گذشته نباشد.

وی دو مشکل عمده دولت‌های گذشته را جناحی و شخصی بودن دانست و گفت: در این اواخر شاهد شخصی شدن دولت‌ها هستیم.

رضایی برنامه‌های توسعه کشور را ناموفق دانست و با تاکید بر لزوم طراحی این برنامه‌ها با نگاهی جدید گفت: بودجه‌ریزی اگر به شکل گذشته ادامه یابد، نمی‌توان گام دوم را برداشت.

وی ادامه داد: دولت نو اگر بر پایه‌های ارزشی و فراتر از مسائل جناحی شکل نگیرد، نمی‌تواند همه ظرفیت‌های کشور را برای حل مشکلات بسیج کند، آن هم درست در شرایطی که کشور نیاز به بسیج همه توانایی‌های ملی دارد.

رضایی با بیان اینکه پنجاه درصد ظرفیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در دولت آینده باید همه ظرفیت‌های بانوان به کار گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عدم استفاده از ظرفیت‌های کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تنها جوانان ما نیستند که بیکار هستند؛ ثروت ما و منابع ملی ما، مساجد و حسینیه‌های ما نیز بیکار هستند و ظرفیت‌های خالی فراوانی دارند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت آینده نباید بر محور یک نفر تشکیل شود، گفت: چه کسی گفته یک نفر باید دولت تشکیل دهد و عده‌ای هم در اطرافش از او تبعیت کنند و یک ملت هم دنبال او بدوند.

رضایی تصریح کرد: هشتاد درصد نیرو‌های انقلاب باید در دولت آینده نقش داشته باشند.

وی افزود: مشکلی که داشته‌ایم این بوده که در کنار رهبری قداستی برای دولت‌ها ایجاد کرده‌ایم و همین موضوع اختلافی را ایجاد کرده است.

رضایی گفت: رییس جمهور هم باید نقش ریاست‌جمهوری را ایفا کند هم نخست‌وزیری؛ لذا باید پاسخگو باشد. رییس‌جمهور نمی‌تواند بعد از هشت سال بگوید نگذاشتند کار کنم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها