یادداشت/

حفظ دستاوردهای دفاع مقدس در سایه ارتباط‌گیری با نسل جوان

برای مقابله با تهدیدات نرم دشمن علیه نسل جوان و استمرار فرهنگ ایثار و پایمردی، پیشکسوتان جهاد و مقاومت باید سعی کنند ارتباط دوستانه‌ای با نسل جوان برقرار کنند که تحقق این مهم علاوه بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، امنیت اجتماعی و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۵۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ - 03May 2021

گروه‌ استان‌های دفاع‌پرس - موسی‌الرضا عبداللهی؛ یکی از رسالت‌های اساسی جاماندگان از قافله شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، ارتباط با نسل جوان است.

برای حفظ دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس راهی جز ارتباط‌گیری با نسل جوان وجود ندارد. نسلی که با توجه به تبلیغات سوء دشمن پذیرش انقلاب و دفاع مقدس برای او دشوار شده و اگر این روند ادامه پیدا کند امکان اینکه این خلأ تبدیل به یک تهدید نیمه سخت و نرم شود وجود دارد.

برای مقابله با این تهدید و تداوم فرهنگ ایثار و پایداری، پیشکسوتان جهاد و مقاومت باید سعی کنند ارتباط دوستانه‌ای با نسل جوانی که امروز غرق در فضای مجازی است برقرار کند. تحقق این مهم که امنیت اجتماعی و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت با داشتن اخلاص که شرط اصلی ارتباط‌گیری و اثرگذاری است، امکان‌پذیر خواهد شد.

بهترین راهکار در ارتباط‌گیری با جوانان، سخن گفتن با آنان است که حضرت علی (ع) در این خصوص می‌فرمایند: «بهترین راهکار سخن گفتن آن است که بر گوش‌ها، ناهنجار نیاید و اذهان از درک آن خسته نشود». با این فرمایش مولای متقیان (ع) سخن گفتن یک هنر است.

برقراری ارتباط با جوان امروز نیازمند الزاماتی است که به صورت مختصر به آن اشاره می‌شود. ارتباط با جوان باید از دریچه دنیای او باشد به‌گونه‌ای که احساس کند درک می‌شود، همانگونه که در دوران دفاع مقدس جوانان از طریق امام خمینی (ره) درک شدند، جذب شدند و پا در میدان خطر گذاشتند و جان خود را فدای اسلام و آرمان‌های انقلاب کردند. این باورسازی از طریق خوب شنیدن سخنان جوانان، تکریم و توجه به نیازهای واقعی آنان میسر خواهد شد.

با متانت سخن گفتن با جوان، تغافل نسبت به رفتارهای منفی او که برای جلب توجه از خود بروز می‌دهد، ناامید نشدن از رفتارهای ناهنجاری که گاهی از جوانان سر می‌زند، شرکت در برنامه‌ها و اردوهای تفریحی، علمی، ورزشی، زیارتی و سیاحتی و توجه و تحسین رفتارهای مثبت در برقراری ارتباط با جوانان از اهمیّت بالایی برخوردار است.

مواجه‌سازی جوانان با الگوهای حقیقی همچون دیدار با والدین شهدا، جانبازان، فرزندان موفق شهدا، رزمندگانی که جزو نخبگان هستند و علما، شرکت در اردوهای جهادی، اعتماد به جوانان با واگذاری مسئولیت به آنان، تبیین سبک زندگی شهدا و تکریم جوانان با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی از دیگر مواردی است که در برقراری ارتباط با جوانان بسیار موثر است.

متولیان نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت در ارتباط‌گیری با جوانان نیازمند بردباری، خویشتن‌داری و داشتن روحیه جوان هستند که این صبر و شکیبایی در سایه اخلاص در عمل حاصل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار