یادداشت/

«وهابیت»؛ چالشی در مسیر جهانی شدن اندیشه سیاسی امام (ره)

اقلیّت انحرافی که دین را از سیاست جدا می‌داند در طول حیات انقلاب اسلامی دست از دشمنی با انقلاب اسلامی برنداشته‌ و به دنبال ایجاد مانع در مسیر جهانی شدن مکتب سیاسی امام خمینی (ره) هستند.
کد خبر: ۴۷۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ - 23August 2021

گروه‌ استان‌های دفاع‌پرس - «موسی‌الرضا عبداللهی»؛ یکی از شاخصه‌های اصیل مکتب سیاسی امام خمینی (ره) تنیده شدن آن با معنویت و سیاست حکومت حضرت ولیعصر (عج) و گره خوردن خطوط برجسته انقلاب اسلامی به خطوط اصلی حکومت حضرت ولی‌عصر (عج) است. دشمنان مکتب امام راحل چه این حقیقت را بپذیریند و چه نپذیرند باید بدانند که شیعه بر این اعتقاد تا زمانی که خداوند صلاح خود را بر ظهور ولی حق قرار دهد ثابت قدم خواهد ماند.

تزلزل و تردید در این باور از سوی هر فردی و با هر عنوانی صورت بگیرد در ردیف دشمنان اسلام است. معتقدین به این باور برای اتصال مکتب سیاسی امام خمینی (ره) به تمدن مهدوی و حکومت حضرت ولی عصر (عج) خسته و یا دچار تردید و مصلحت‌اندیشی نمی‌شوند و از هیبت و نعره دشمنان دین، ترس به دل راه نخواهند داد و از آرمان‌های خود دست برنخواهند داشت ولو اینکه استعمارگران مخالف با مهدویت در مقابل آنان موانع بی‌شماری را ایجاد کنند و سالیان متمادی تا زمان ظهور آنها را در سخت‌ترین شرایط قرار دهند.

اگر امروز نسلی پاسداری از نظام ولایت فقیه و مکتب سیاسی امام خمینی (ره) را بر خود تکلیف می‌داند و در این راه مُثله و شهید می‌شود برای این است که نگذارند در تداوم حرکتی که به ظهور حضرت مهدی (عج) ختم می‌شود بدعت و یا انحرافی صورت گیرد چون معتقد هستند حرکت کلّی نظام اسلامی به سمت آرمان‌های قرآنی و ارزش‌های والای اسلامی از اساسی‌ترین وظایف و نقش ولایت فقیه است.

استعمار پیر انگلیس با ترویج دین مُبرّای از سیاست به دنبال ایجاد اختلاف است تا عده‌ای در داخل نظام اسلامی به ولایت فقیه و فلسفه سیاسی آن خدشه وارد کنند و دین را از سیاست جدا کنند در حالیکه ماهیت مکتب سیاسی امام خمینی (ره) و مکتب سیاسی حضرت ولی عصر (عج) منطبق بر دین و حکومت سیاسی و اداره مردم بر محور سیاست است که به معنای حقیقی حکومت مطلقه اسلامی اطلاق می‌شود.

شبهه‌افکنان داخلی که در فقه سیاسی اسلام جایگاهی ندارند و مجری راهبردهای رسانه‌های وابسته به نظام سلطه در مسیر مخالفت با اندیشه سیاسی مکتب امام خمینی (ره) و شاگردان و پاسداران شده‌اند، بدانند که پازل تهاجم استعمار را به مبانی اعتقادی کامل می‌کنند.

در حالیکه جهان شاهد آن است که اندیشه سیاسی امام راحل، اسلام را احیا کرد و به زندگی مسلمانان عزت بخشید جای تعجب است که بعضی از خواص دینی و برخی مسلمان‌نماهای گرفتار شده در انحرافات اعتقادی چشم خود را بر روی این حقیقت بسته‌اند و پویایی اسلام را در کشورهای جهان به‌خصوص کشورهای استعمارگر نمی‌بینند.

آنها گستاخی را به حدی رسانده‌اند که هرگونه هتاکی و بی‌حرمتی را به امام خمینی (ره) بر خود جایز می‌دانند. نسل متعهد به آرمان‌ها و مکتب سیاسی امام خمینی (ره) خیانت‌های این فرقه را فراموش نکرده‌اند. گروهی در راستای عملیاتی کردن تفکرات التقاطی سردمداران این فرقه در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی دست به سلاح برده و جوانان این مرز و بوم را به جرم اعتقاد به آرمان‌های امام راحل به شهادت رساندند.

این جریان التقاطی در دوران دفاع مقدس، جنگ با رژیم بعث عراق را نیز زیر سئوال برده و مشروعیت دفاع همه جانبه ملت قهرمان ایران اسلامی را خدشه‌دار کردند. آنها زمینه‌ای را به‌ وجود آوردند که استعمار به پشتوانه اندیشه القاطی اختلافات مذهبی را بین کشورهای منطقه قوت ببخشد و اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی را برای آسیب‌رسانی به ماهیت مکتب سیاسی امام خمینی (ره) تقویت کند. آنها با ایجاد انحراف در فرائض دینی به دنبال آن بودند تا پایه‌های مکتب سیاسی امام خمینی (ره) قوت نگیرد و مانع شکل‌گیری حکومت و تمدن اسلامی شوند.

این اقلیت انحرافی که در طول حیات انقلاب اسلامی دست از دشمنی با اسلام و انقلاب برنداشته‌ است به اقتضای زمان و با بهره‌گیری از روش‌های نوین به دنبال دسیسه در مسیر جهانی شدن مکتب سیاسی امام خمینی (ره) هستند. آنها برای اجرایی شدن این راهبرد به دنبال تقویت وهابیت هستند تا با قرار دادن وهابیت در مقابل انقلاب اسلامی، روند تشکیل حکومت سیاسی امام خمینی (ره) و تمدن اسلامی را به تأخیر بیندازند. وهابیت نیز به دنبال آن است تا به نام اسلام، مسلمان‌کشی را در بین مسلمانان رواج دهد و نگرش فقه شیعی را با محوریت ولایت فقیه برای استقرار حکومت سیاسی اسلام در جهان دچار چالش کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار