یادداشت/ موسی‌الرضا عبداللهی

مکتب دفاعی اسلام و ارتقای جایگاه ایران در سطح بین‌المللی

رویش جدید تفکر و مکتب دفاعی اسلام و جهانی‌سازی تمدن دینی منطبق بر اندیشه‌های جهادی، جایگاه بین‌المللی ایران را به‌شدت ارتقا داده و بر عزت و غرور ملی ایرانیان می‌افزاید ضمن اینکه سطح توان امنیتی، نظامی و اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی نیز نشان داده که از پشتوانه فکری و دانشی غنی برخوردار است.
کد خبر: ۴۸۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ - 17November 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس - موسی‌الرضا عبداللهی؛ جنایات بزرگ استکبار جهانی و استعمار پیر در ایران از پیشینه تاریخی مستحکمی برخوردار است. در طول ۲۵۰۰ سال حکومت شاهنشاهی فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است و فرازوفرودهای بی‌شماری مملو از پند و عبرت و تجربه داشته اما حتی در فرودست‌ترین حضیض‌ها و تلخ‌ترین شکست‌ها هم نتوانسته ماهیت حقیقی رشادت‌های این امت را تحمیل نماید.

نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) در جایگاه ولایت‌فقیه و مرجعیت دینی، رهبری و هدایت مردم را به دست گرفتند و با رویکردی جدید، نسلی از مبارزان دین‌شناس و کارآمد و مجاهدان مقاوم را تربیت کردند؛ نسلی که لایق درهم شکستن استخوان‌های نظام استکبار و استعمار شد و جریان نفاق و فتنه و تحجر در منطقه را رسوا و بی‌آبرو کرد.

جدیدترین ضربه این نسل از مبارزان دین‌شناس بر پیکره نظام قدرت پوشالی آمریکا، سیلی اقتداری بود که در دریای عمان نواخته شد و به استناد تحلیل کارشناسان و ارزیابی‌های رسانه‌ای در روزهای گذشته، آمریکایی‌ها را در وضعیت بسیار سختی قرار داد و موازنه استراتژیک قدرت در منطقه را به‌گونه‌ای دستخوش تغییر کرد که پس از تحقیر خفت‌بار تفنگداران دریایی آمریکایی، هم‌اکنون دیگر ایران به‌وضوح دست برتر را در منطقه دارد که در این خصوص، تابه‌حال کارشناسان و مفسران سیاسی و نظامی دنیا تحلیل‌های دقیق و جالب ‌توجهی ارائه کرده‌اند و برآیند آن‌ها درنهایت کارگروه امنیت ملی «بایدن» را به این جمع‌بندی رسانده است که به فکر چاره‌ای برای نجات آمریکا باشد.

ازجمله دستاوردهای این حرکت بزرگ و نشانه‌های شگفتی‌ساز آن می‌توان به این حقیقت اذعان کرد که در حال حاضر، افکار عمومی در ایران یکدست شده و تمام گروه‌های سیاسی را متحد کرده است؛ به‌گونه‌ای که حتی همان کسانی هم که فکر سازش با دشمن بودند، به حیرت و سکوت کشانده و این باور را نهادینه کرده که توان آمریکا در منطقه رو به افول گذاشته است. همه این موارد به‌موازات تاب‌آوری و استقامت دشمن‌شکن ملت و اقتدار روبه‌پیشرفت دانش نظامی رزمندگان سپاه اسلام و ارتش ولایتمدار باعث شده تا بذرهای امید به تعالی در برابر نظام سازمان‌یافته تحریم‌ها در دل مردم جوانه بزند و جهاد دولت انقلابی مشکور و مقبول باشد.

افزون بر سلسله رزمایش‌های تاکتیکی ایالات‌متحده و متحدانش در خلیج‌فارس، جنایات خونین در افغانستان و عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، حتی آنچه امروز در قفقاز جنوبی می‌گذرد نیز نمی‌تواند اتفاقی باشد و همگی بخشی از اجزای یک طراحی هدفمند علیه ایران است تا با فشار اقتصادی، امنیتی، روانی، فرهنگی و سیاسی بتواند آمریکایی‌ها را در تنها میدان باقی‌مانده در برابر جمهوری اسلامی یعنی مذاکرات احیای «برجام» به امتیاز برساند.

با همه این تفاسیر، این بزرگ‌ترین خسارت برای آمریکایی‌ها محسوب می‌شود که به فکر احیای برجام باشند و به پشت میز مذاکره‌ای بازگردند که زمانی با تبختر و غرور آن را برهم زده بودند اما اکنون به خاطر تغییر موازنه قدرت و از دست رفتن سنگرهای کلیدی، با جمهوری اسلامی وارد گفت‌وگو شوند و بپذیرند که طرف مقابل آن‌ها از موضع قدرت، شرایط خودش را بر آنان تحمیل می‌کند.

تردیدی نیست که رویش جدید تفکر و مکتب دفاعی اسلام و جهانی‌سازی تمدن دینی منطبق بر اندیشه‌های جهادی، جایگاه بین‌المللی ایران را به‌شدت ارتقا داده و بر عزت و غرور ملی ایرانیان می‌افزاید ضمن اینکه سطح توان امنیتی، نظامی و اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی نیز نشان داده که از پشتوانه فکری و دانشی غنی برخوردار است و همه این‌ها می‌تواند پشتوانه دستگاه دیپلماسی برای افزایش قدرت چانه‌زنی در مذاکرات آتی باشد. این نعمت بزرگ از دستاوردهای اندیشه امام خمینی (ره) در تربیت نیروی انسانی بود که به ملت ارزانی شده و آن‌ها را به این سطح از شکوفایی و اقتدار رسانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار