یادداشت/ موسی‌الرضا عبداللهی

شهدای شیعه و سنی؛ جهت‌نمای اسلام ناب محمدی (ص)

مجاهدان اهل سنت در کنار برادران شیعه خود به تمکین از فرامین امامین انقلاب اسلامی برای شکوفایی اسلام ناب محمدی (ص) در مسیر مبارزه با نظام شاهنشاهی، حضور در دفاع مقدس، مقابله با گروه‌های معاند و مخالف نظام و دفاع از حرم در راستای برقراری وحدت بین مسلمین و استقرار و استحکام نظام ولایی جان‌ها نثار کرده‌اند و نام خود را به‌عنوان حامیان اصلی اسلام ولایی در دفتر مجاهدان فی‌سبیل‌الله ثبت کردند.
کد خبر: ۴۸۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ - 25October 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس - «موسی‌الرضا عبداللهی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ شهدای اهل تسنن در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و برقراری امنیت در جریان ناامنی‌های شرق و غرب کشور گواه آن است که آنها در کنار برادران شیعه خود برای شکوفایی اسلام ناب محمدی (ص) و حاکمیت انقلاب اسلامی به تمکین از فرامین امامین انقلاب در مبارزه علیه نظام شاهنشاهی، حضور در دفاع مقدس، دفاع از حرم و مقابله با گروه‌های معاند و مخالف نظام در راستای برقراری وحدت بین مسلمین و استقرار و استحکام نظام ولایی جان‌ها نثار کرده‌اند و نام خود را به‌عنوان حامیان اصلی اسلام ولایی در دفتر مجاهدان فی سبیل‌الله ثبت کردند ولذا مسئولین نظام باید خود را مدیون بصیرت سیاسی و زمان‌شناسی آنان بدانند.

در این بین دشمن هم در پی دسيسه بوده و به نام این مذهب سنّت‌گرا و سنّت‌جو فتنه‌هایی را بر مسلمین تحمیل کرده است امّا همواره در مقابل اندیشه روشن‌ضمیر روحانیون بصیر، دانا، زمان‌شناس و نفوذناپذیر آنان به بن‌بست رسیده و توطئه‌هایش خنثی شده است.

برادران اهل تسنن در منطقه غرب کشور در بیرون راندن گروه‌های معاند، الحادی و تکفیری نقش اساسی داشتند. برادران اهل تسنن استان گلستان به‌خصوص برادران ترکمن در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نقش کلیدی در خنثی‌سازی جریانات ضدانقلاب و تجزیه‌طلب که به‌دنبال ایجاد آتش فتنه بودند نقش اساسی داشتند.

در مرزهای شرقی بسیجیان، نیروهای مسلح و مردم ولایتمدار شرق کشور نقش محوری در مبارزه با گروه‌های تروریستی و باندهای بین‌المللی تجارت مواد افیونی و اشرار مسلح داشته‌اند.

برادران اهل تسنن در دفاع مقدس و جبهه مقاومت در کنار برادران شیعه خود هزاران شهید و جانباز تقدیم اسلام و آرمان‌های انقلاب فدا کردند.

طبق آمار موجود، در مجموع این نبردها که برای ایجاد امنیّت انجام گرفته برادران اهل تسنن بیش از ۱۱ هزار شهید در راه خدا فدا کرده‌اند که در این جمع تعداد قابل توجهی از آنان طلبه، روحانی و ماموسا بوده‌اند.

اولین شهید در جبهه مقاومت از خانواده اهل تسنن، شهید سلمان برجسته بود که در سوریه به شهادت رسید. بسیجیان و عشایر اهل تسنن در منطقه مرزی میهن اسلامی‌مان بیشترین نقش را در بیرون راندن شورشیان از مناطق مورد طمع بیگانگان داشتند.

طبق اسناد لانه جاسوسی و ساواک یکی از مخاطراتی که رژیم شاهنشاهی پهلوی را تهدید می‌کرده وحدت بین روحانیون شیعه و سنّی و مدارس علمیه بوده که همواره مورد توجه آنها قرار داشته است.

این نقش‌آفرینی‌ها گویای آن است که برادران اهل‌سنّت خود را جزو جامعه انقلاب اسلامی تحت لوای رهبری امامین انقلاب می‌دانستند و می‌دانند. آنها برای عظمت اسلام و انقلاب خون داده‌اند که ایثارشان فراموش نشدنی است و در تاریخ ثبت شده است و همواره مورد تمجید و احترام امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار داشته و دارند.

ایثارگری جامعه اهل تسنن در تاریخ انقلاب هیچگاه فراموش نخواهد شد ولذا نقشه شوم دشمنان در بر هم زدن وحدت بین شیعه و سنی به بار نخواهد نشست.

خون‌ شهیدان شوشتری، محمدزاده، جمعی از پاسداران و سران قبایل اهل سنت منطقه که در ۲۶ مهر ۱۳۸۸ در جریان حادثه تروریستی همایش سران طواف در شهر پیشین استان سیستان و بلوچستان به زمین ریخت باعث استحکام وحدت شیعه و سنی شد.

نسل آنها این اجازه را به استکبار و تفرقه‌افکنان نخواهند داد که وحدت بین تشیع و تسنن پایمال شود. این دستان گره خورده با هم در راستای آرمان‌های اسلام و انقلاب خواب خوش را از استکبارجهانی و صهیونیسم خواهند گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها