حقوق بشر، کلید واژه جنایات آمریکا»/ یادداشت

فروش تسلیحات به صدام؛ نقطه عطف جنایات ضدبشری آمریکا

بمباران سنگین شهرهای ایران، نقطه عطف جنایات ضدبشری آمریکایی‎ها بود اما ایران اسلامی همچنان سربلند راه خود را تا رسیدن به افق‌های روشن ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۴۶۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۴ - 02July 2021

گروه‌ استان‌های دفاع‌پرس - «موسی‌الرضا عبداللهی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ با پیروزی‌های غرورآفرین رزمندگان اسلام در عملیات‌های ثامن‌الائمه (ع)، بیت‌المقدس و فتح‌المبین و احساس خطر استکبار جهانی، مشاورین و کارشناسان نظامی صدام وابسته به آمریکا و رژیم صهيونيستی از طریق عوامل داخلی خود به این جمع‌بندی رسیدند که برای محدودسازی قدرت نفوذ رزمندگان طرحی را ارائه دهند که به موجب آن فرماندهان سپاه اسلام قادر به طرح‌ریزی عملیّات‌های سنگین و گسترده نباشند.

در همین راستا ارتش بعث عراق تسلیحاتی را وارد عرصه جنگ کرد که آسیب‌های آن غیرقابل جبران بود. از جمله آنها می‌توان به بکارگیری سلاح‌های شیمیایی به شکل گسترده در مناطق عملیاتی و برخی شهرهای مرزی همچون سردشت از سال ۱۳۶۳ تا پایان جنگ اشاره کرد. بمباران سنگین شهرها و مناطقی که در برد موشک‌ها و آتشبارهای دشمن قرار داشت از جمله اقداماتی بود که به‌منظور کاهش توان دفاعی رزمندگان، ایجاد هراس در شهرها و روستاها و تخریب زیر ساخت‌های شهری صورت می‌گرفت.

دشمن با این راهبرد به دنبال آن بود تا هم روحیه ملی را در هم بشکند و هم با تهیج افکار عمومی، مردم را بر علیه دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی بشوراند و اعتراضات عمومی جامعه را به سمت امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا هدایت کنند تا امام جامعه وادار به پذیرش صلح شود.

پس از گذشت مدتی از اجرای این طرح ننگین، دشمنان جمهوری اسلامی که به اهداف خود نرسیده بودند برای تشدید اوضاع، به انهدام زیر ساخت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران روی آوردند که با هماهنگی بین صدام و استکبار جهانی، جنگ نفت‌کش‌ها و سکوهای نفتی در دستور کار قرار گرفت تا بنیه اقتصادی کشور را مختل سازند.

در این توطئه شوم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به یاری ارتش بعث عراق آمدند و تمام پایگاه‌ها، منابع، امکانات و اطلاعات خود را در اختیار صدام و استکبار جهانی قرار دادند تا این اقدامات تکمیل کننده جنایات جنگی صدام و استکبار باشد و میزان صدور نفت ایران به نتیجه دلخواه نظام سلطه برسد.

همزمان با اجرای این اقدامات جنایتکارانه، استکبار جهانی در سایه قدرت سیاسی خود و در جریان روابط دیپلماتیک با کشورهای منطقه و بلوک شرق و غرب شرایطی را بوجود آورد که کشور عراق به انبار تسلیحات پیشرفته کشورهای صاحب تکنولوژی نظامی تبدیل شود و در جریان استفاده از این سلاح‌های نوین رزمندگان اسلام را مورد آزمایش قرار دهد.

این توطئه دشمن با هدایت‌های مدبرانه حضرت امام خمینی (ره) و مدیریت صحیح فرماندهان جنگ راه به جایی نبرد و جنگ به نفع جمهوری اسلامی خاتمه یافت. هر چند در این بین آسیب‌های جدی به کشور و رزمندگان وارد شد که هنوز عوارض برخی تسلیحات همچون بمب‌های شیمیایی دامن‌گیر یادگاران دفاع مقدس است و هر از چندی یکی از آنها به دلیل عوارض ناشی از مجروحیت با گازهای شیمیایی و یا سلاح‌های دیگر به شهادت می‌رسند.

با پایان جنگ و امضای قطعنامه ۵۹۸، جنایتکاران در آتش شرارت‌های خود سوختند اما ایران اسلامی همچنان سربلند و سرفراز راه خود را تا رسیدن به افق‌های روشن انقلاب ادامه می‌دهد و جبهه مقاومت را بر محور عقلانیت تا نابودی مستکبرین فرماندهی و هدایت می‌کند بدون آنکه در حق ملتی ظلم روا داشته شود.

استکبار جهانی هر چند در دام جنایت‌های خود و ایادی‌اش گرفتار شده اما هنوز دست از جنایت‌پیشگی بر نداشته و همچنان به مستضعفین عالم ظلم می‌کند ولی قطعأ در این مرحله نیز در آتش جنایات خود خواهد سوخت.

شاید حکمت و مصلحت خداوند بر این است که جنایت‌های استکبار دامن خود او را بگیرد و به نیستی و زباله‌دان تاریخ افکنده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار