ادعای بلومبرگ:

بازرسان آژانس هر ماه، سه بازدید سرزده از تاسیسات اتمی ایران داشته‌اند

خبرگزاری بلومبرگ مدعی شد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۲۰ در هر ماه، حدود سه بازدید سرزده از تاسیسات اتمی ایران داشته‌اند.
کد خبر: ۴۵۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴ - 14May 2021

بازرسان آژانس هر ماه، سه بازدید سرزده از تاسیسات اتمی ایران داشته‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۲۰ در هر ماه حدود سه بازدید سرزده از تاسیسات هسته‌ای ایران انجام داده است.

بلومبرگ بر اساس گزارش محدودی که به دیپلمات‌های آژانس ارائه شده و به روئیت این خبرگزاری رسیده مدعی شد، میزان بازرسی‌های بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران در سال ۲۰۲۰ تقریبا نزدیک به رکورد بازدید‌ها در سال ۲۰۱۸ است.

طبق ادعای این گزارش، یک پنجم از ۱۶۱ بازرسی سرزده بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ از تاسیسات هسته‌ای ایران بوده است.

خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به خروج «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و افزایش فعالیت‌های هسته‌ای ایران در واکنش به عدم اجرای تعهدات طرفین دیگر برجام در ادامه تاکید کرد که بازرسی‌های سرزده از تاسیسات هسته‌ای ایران کلید اصلی برای اطلاع از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در این شرایط بوده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود درباره این بازدید‌ها می‌گوید، این قبیل بازدید‌ها بر فاکتور‌هایی نظیر تصادفی بودن، غیرقابل پیش بینی بودن و دسترسی در هر زمان متکی است و اثر بازدارندگی آن‌ها در کشور‌هایی که این نوع بازدید‌ها در آن انجام می‌شود تقویت می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها