جشن رمضان نماد اصالت ایرانی است

یک خواننده با اشاره به جشن گلریزان‌های شهر کاشان گفت: جشن رمضان که برگرفته از همان نوع‌دوستی و گلریزان‌های ایرانی است، نماد اصالت ایرانی است.
کد خبر: ۴۵۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ - 15May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سی و یکمین و آخرین قسمت از این ویژه برنامه تلویزیونی شب گذشته با حضور محمد معتمدی، سینا سازگاری و حجت‌الاسلام حجتی به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش شد.

حجت الاسلام حجتی در پایان یک ماه بندگی، درباره ارتباط با خداوند اظهار داشت: ارتباط با اشخاص دیگر از خصوصیات فطری انسان است، وقتی ما رفیقی داریم که دانشمند است پس ثمره ارتباط با او در زندگی ما دیده می‌شود، لذا رفاقت با خداوند نیز همینگونه است، باید ثمره رفاقت با خداوند کیفیت زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید به تصویر خدای واقعی نزدیک شویم، افزود: نقش اصلی پیامبران نشان دادن خدای واقعی بود، خدایی که بشود با او صفا کرد، خدایی که منتظر بهانه است تا ما به سمتش برویم. شاید ما گمان کنیم که قدرت در قیافه، شهرت و یا ثروت است اما اینطور نیست، قدرت فقط در گرو ارتباط با خداست.

در ادامه محمد معتمدی به گفت‌وگو با زینب پورابراهیم و بابک افرا نشست و گفت: هنرهایی مانند سینما و موسیقی که صنعت شده‌اند یکسری مشکلات دارند، مثلا در موسیقی یکسری قالب‌های آماده در اختیار آهنگسازها قرار گرفته است، آهنگسازها هم بجای استفاده از فواصل، درجات، نغمه‌های سه گاه و... از این قالب‌ها استفاده می‌کنند. در صورتی که می‌توانیم موسیقی تولید کنیم که فارغ از قالب‌ها حالمان را خوب کند.

وی در ادامه پس از اجرای زنده قطعه بهار دلنشین توضیح داد: این قطعه اصالت دارد هویت‌های فرهنگی هنری ۱۰۰ سال قبل از خود را همراه دارد. به نظر من ما هم در این عصر باید به اصالت‌های ایرانی در معماری، موسیقی و... پایبند باشیم.

معتمدی با اشاره به جشن گلریزان‌های شهر کاشان گفت: خود جشن رمضان که برگرفته از همان نوع دوستی و گلریزان‌های ایرانی است، نماد اصالت ایرانی است.

جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما در شب‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار