‌یادداشت/ سیروس فتح‌اله

شمشیر قدس «میدان» را به‌نفع فلسطینی‌ها تغییر داد

عملیات شمشیر قدس مقاومت اسلامی معادله را در میدان به‌نفع فلسطینی‌ها تغییر داد و هیبت ساختگی و پوشالی اسرائیلی‌ها را فرو ریخت.
کد خبر: ۴۵۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۸ - 17May 2021

شمشیر قدس «میدان» را به‌نفع فلسطینی‌ها تغییر دادگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ هشت روز پیش مقاومت اسلامی به یاری فلسطینی‌هایی شتافت که در مسجدالاقصی و قدس شریف توسط صهیونیست‌ها از خانه‌های‌شان بیرون رانده می‌شدند؛ از آن روز موشک‌های مقاومت به جای سنگ‌‌ها بر سر صهیونیست‌ها فرود آمد که نگرانی‌های زیادی برای اسرائیلی‌ها در سرزمین‌های اشغالی به‌وجود آورد و این پیام را به آن‌ها مخابره کرد که قدس شریف تنها نیست.

مقاومت اسلامی با شروع عملیاتی منحصربه‌فرد تحت عنوان «شمشیر قدس» معادله را در میدان به نفع فلسطینی‌ها تغییر داد و هیبت ساختگی و پوشالی اسرائیل را فرو ریخت و این رژیم را در مقابل یک خطر وجودی و حیاتی قرار داد.

چهار نکته مهم و اساسی در این عملیات حائز اهمیت است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود؛

یک: پروژه عادی‌سازی در زباله‌دان تاریخ

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه «جرد کوشنر» داماد رئیس جمهور سابق آمریکا تصور می‌کردند که با اجرای پروژه عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای عربی منطقه می‌توانند مسأله فلسطین را که مسأله اول جهان اسلام است، به فراموشی بسپارند؛ اما آن‌ها سخت دراشتباه بودند، چون اولا این حکام مرتجع عربی هیچ نقشی در منازعه بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها ندارند و ثانیا جوانان مقاومت اسلامی اداره امور را بر عهده گرفته و انتفاضه سنگ را به انتفاضه موشک تبدیل کرده‌اند و بعد از این اجازه اجرای هر طرحی را نمی‌دهند.

دو: ناکارآمدی سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها

حملات موشکی مقاومت اسلامی کارایی سامانه پدافندی صهیونیست‌ها را زیر سوال برد؛ تا جایی که رسانه‌های اسرائیلی اذعان کردند که مقاومت اسلامی برای اولین بار در عرض 20 دقیقه با 350 موشک و راکت پایگاه‌های نظامی، نیروگاه‌ها و فرودگاه‌های اسرائیل را مورد هدف قرار داده است که سامانه‌های پدافند هوایی مثلا گنبد آهنین هیچ کدام از این موشک‌ها و راکت‌ها نتوانسته‌اند ردیابی و منهدم کنند.

سه: ارتقای دقت موشک‌های مقاومت اسلامی

انتفاضه موشکی نشان داد که دقت موشک‌های مقاومت اسلامی در حد بالایی ارتقا یافته است ودیگر نگرانی در این خصوص وجود ندارد که این موشک‌ها در مناطق فلسطینی‌نشین فرود بیاید؛ چون اصابت با دقت موشک‌های مقاومت اسلامی به پایگاه‌های نظامی، نیروگاه‌ها و فرودگاه‌‌های رژیم صهیونیستی بالا رفتن دقت موشک‌ها را تایید کرد و ماهیت واقعی اسرائیل را آشکار کرد.

چهار: سازش با صهیونیست‌ها ممنوع

برای اولین بار است که گروه‌های مقاومت اسلامی در رابطه با تحولات خارج از نوار غزه وارد جنگ با رژیم صهیونیستی می‌شوند که این امر نشان دهنده شکل‌گیری تحولی جدید در رؤیارویی فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی است و به تشکیلاتی مثل تشکیلات خودگردان اجازه سازش با این رژیم را بیش از هفت دهه است دنبال می‌کنند.

با این اوصاف به‌نظر می‌رسد موازنه قدرت به‌نفع‌ مقاومت اسلامی است و رژیم صهیونی مجبور است، طی دو الی سه روز آینده تن به آتش‌بس بدهد؛ چون گروه‌های مقاومت اسلامی ابتکار عمل میدانی را به دست گرفته‌اند و موشک‌های آن‌ها به شمال تل‌آویو هم رسیده است؛ این در حالی است که صهیونیست‌ها تا دیروز باور نمی‌کردند که موشک‌های مقاومت روزی به قلب تل‌آویو خواهد رسید.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها