کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

الگوسازی‌های دفاع‌مقدس در جبهه مقاومت فلسطین عینیت یافته است

کنعانی‌مقدم گفت: الگوسازی‌هایی که در دفاع مقدس صورت گرفته اکنون در جبهه مقاومت یکی پس از دیگری عینیت یافته و این الگوها، الگو‌های پیروزی امت اسلامی است.
کد خبر: ۴۵۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ - 24May 2021

الگوسازی‌های دفاع‌مقدس در جبهه مقاومت فلسطین عینیت یافته استحسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در ارتباط با پیروزی ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با ایجاد یک سرزمین سوخته در نوار غزه و نابود کردن زیرساخت‌ها و مأیوس کردن مردم، به دنبال این است که مردم فلسطین را تسلیم کند و بعد منطقه را ترک کنند تا رژیم صهیونیستی بر این منطقه مسلط شود، اما ملت فلسطین با الگوبرداری از اسلام ناب محمدی و تأثیرپذیری از تجربیات دفاع مقدس ایران، به این نتیجه رسیدند که باید جهاد کنند و وحدت و انسجام داشته باشند که خداوند هم یاری کرد و بعد از ۱۲ روز فشار حداکثری توانستند با قدرت موشکی و ایمان خودشان دشمن را مجبور به تسلیم و عقب‌نشینی کنند.

وی تصریح کرد: تمام جنگ‌های صدر اسلام و عملیات‌های دفاع مقدس نشان داد که اگر امتی از رهبری خود تبعیت کند و انسجام و ایمان داشته باشد و نیز به نصرت الهی معتقد باشد، قطعاً پیروز خواهد شد. به نظر می‌رسد الگوسازی‌هایی که در دفاع مقدس صورت گرفته؛ اکنون در جبهه مقاومت یکی پس از دیگری عینیت یافته و این الگوها، الگو‌های پیروزی امت اسلامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی انتقال تجربیات دفاع مقدس را به نسل کنونی و نسل‌های آینده امری مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: هرچند نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی با شرایط حاکم بر دفاع مقدس بیگانه باشند، اما شاید با شرایط بدتر از آن زمان هم مواجه شوند؛ بنابراین انتقال تجربیات دفاع مقدس به نسل فعلی و نسل‌های آینده می‌تواند در ایجاد صلابت و اقتدار در ملت ایران تأثیرگذار باشد.

کنعانی‌مقدم در پایان بیان کرد: ارج نهادن پیشکسوتان دفاع مقدس و ثبت و ضبط خاطرات آن‌ها یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم از آن طریق مفاهیم و فرهنگ دفاع مقدس را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار