فتح خرمشهر، فتح خون/ سردار آسودی:

خرمشهر با ایثار، مقاومت و مردانگی آزاد شد

مدیر موسسه علمی فرهنگی پاسداران اهل قلم تاکید کرد: خرمشهر با ایثار، مقاومت و مردانگی آزاد شد و این وصف ناپذیر است.
کد خبر: ۴۵۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸ - 25May 2021

خرمشهر با ایثار، مقاومت و مردانگی آزاد شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار «محمدعلی آسودی» مدیر موسسه علمی فرهنگی پاسداران اهل قلم در گفت‌وگو با «رادیو گفت‌وگو»، فتح خرمشهر را قله پیروزی و افتخار دوران دفاع مقدس ایران اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: هر رزمنده و فرمانده و ایرانی در این روز هم خوشحال بود و هم اشک می‌ریخت؛ البته این اشک، اشک غم نبود و اشک شوق بود.

وی به مقاومت مردم در روز‌های اول جنگ اشاره کرد و گفت: روز سوم خرداد زمانی که رزمندگان به خرمشهری که ۱۹ ماه در اسارت و در اشغال دشمن بعثی بود، خرمشهری که دشمن برای اینکه این شهر را تصرف کند، مجبور شد تا ۳۵ روز تلاش کند.

مدیر موسسه علمی فرهنگی پاسداران اهل قلم، افزود: رزمندگان ما حماسه بی‌نظیری را در همان روز‌های اول جنگ تحمیلی در منطقه خرمشهر آفریدند و دشمن نتوانست به راحتی خرمشهر را اشغال کند و رزمندگان و مردم و بسیجی‌ها و ارتشی‌ها کوچه به کوچه و خانه به خانه در مقابل دشمن ایستادند و مقاومت کردند.

پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس از ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ آغاز شد، عنوان کرد: این عملیات که برای آزادسازی خرمشهر انجام شد، بیش از ۲۰ روز طول کشید، ۲۰ روز نبرد بی‌امان در هوای گرم خوزستان تا اینکه در مرحله چهارم که منجر به فتح خرمشهر شد توانستند در یک زمان کوتاه کمتر از ۴۸ ساعت، شهری را فتح کنند که صدام اعلام کرده بود «دژ مستحکمی درست کرده‌ام که ایرانی‌ها در خواب شب باید ببینند که بتوانند خرمشهر را بازپس بگیرند.» حتی رسما اعلام کرده بود «اگر ایرانی‌ها توانستند خرمشهر را بگیرند من کلید بغداد را به آن‌ها می‌دهم.»

وی تاکید کرد: خرمشهر با ایثار، مقاومت و مردانگی آزاد شد و این وصف ناپذیر است و به فرموده امام راحل «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» این کار بشر نمی‌تواند باشد.

سردار آسودی با اشاره به اینکه هر فتح و پیروزی دارای درس‌هایی برای مردم است، اظهار داشت: درس فتح خرمشهر برای مسئولان این دوران این است که به این مردم خوب و قهرمان و بی‌نظیر در دنیا باید با تمام وجود خدمت کرد. جبهه مقاومت در منطقه از ایثار و مقاومت انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته‌اند و توانستند رژیم کودک‌کش اسرائیل را شکست دهند. مرد میدان، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی توانست این تجربه را به جوانان فلسطینی، لبنان و دیگر کشور‌های جبهه مقاومت منتقل کند و بگوید اگر می‌خواهید در مقابل دشمن بایستید باید این‌گونه بایستید.

وی با بیان اینکه مردم تفاوت میان خدمت و خیانت را به خوبی درک می‌کنند، گفت: بنابراین مردم ایران نباید درمانده مسائل باشند و کمرشان زیر بار مشکلات خم شود. این حق مردم شهید پرور و ایثارگر ما نیست.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها