جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح کرد؛

نصب تجهیزات مدرن جنگ الکترونیک بر روی یگان‌های شناور ارتش و محصولات ساحل پایه

امیر دریادار کاویانی با بیان اینکه ارتش در لبه فناوری ساخت تجهیزات جنگ الکترونیک قرار دارد، گفت: این نوع محصولات دفاعی ما بروی یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی و سامانه‌های ساحل پایه این نیرو نصب شده است.
کد خبر: ۴۵۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ - 29May 2021

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر دریادار «حمزه‌علی کاویانی» جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری رزمایش سپر آسمان ۱۴۰۰، اظهار داشت: رزمایش بزرگ سپر آسمان ۱۴۰۰ جنگال، کاربردی‌ترین تمرین مشترک حوزه جنگ الکترونیک ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر، با حضور یگان‌های واکنش سریع، سامانه‌های جنگال نیرو‌های زمینی، هوایی، پدافند و دریایی با محوریت منطقه عمومی اصفهان در گستره وسیعی از کشور با اجرای تاکتیک‌های آفندی و پدافندی در حوزه جنگ الکترونیک برگزار شد.

نصب تجهیزات مُدرن جنگ الکترونیک بر روی یگان‌های شناور ارتش و محصولات ساحل پایه

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح محصولات دفاعی به‌کارگیری شده در این رزمایش، افزود: طیف گسترده‌ای از تجهیزات و سامانه‌های آفندی و پدافندی جَنگال الکترونیک ارتش و تجهیزات و سامانه‌ها و زیرسامانه‌های بومی ساخت داخل و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این رزمایش بکار گرفته شد.

کاویانی با اشاره به برگزاری این رزمایش در فضایی خاکی، تصریح کرد: به خاطر فضای برگزاری رزمایش، از سامانه‌های ساحل پایه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش سپر آسمان ۱۴۰۰ استفاده شد و در این رزمایش هم‌زمان با سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کردیم.

نصب تجهیزات مُدرن جنگ الکترونیک بر روی یگان‌های شناور ارتش و محصولات ساحل پایه

ساخت محصولات دفاعی بومی متناسب با تهدیدات در نیروی دریایی ارتش

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه ارتش در لبه فناوری ساخت تجهیزات جنگ الکترونیک قرار دارد، بر طراحی و ساخت این محصولات دفاعی بومی متناسب با تهدیدات و نیاز عملیاتی در ارتش تأکید کرد و افزود: محصولات دفاعی ارتش به‌ویژه در حوزه جنگال و جنگ الکترونیک از ساختاری مُدرن برخوردار است.

کاویانی از ساخت و به‌کارگیری دو نوع محصولات دفاعی جنگ الکترونیک در بخش دریایی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اضافه کرد: این نوع محصولات دفاعی ما بروی یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی و سامانه‌های ساحل پایه این نیرو نصب شده است.

نصب تجهیزات مُدرن جنگ الکترونیک بر روی یگان‌های شناور ارتش و محصولات ساحل پایه

قابلیت نیروی دریایی ارتش در انجام عملیات‌های آفندی و پدافندی جنگ الکترونیک  

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به قابلیت این نیرو در انجام عملیات آفندی جنگ الکترونیک از ساحل اشاره کرد و گفت: عملیات پدافندی جنگ الکترونیک را هم از ساحل به سمت دریا انجام می‌دهیم.

قدرتمندی در جنگ الکترونیک، از مؤلفه‌های بازدارندگی قدرت دفاعی ایران

کاویانی یکی از مؤلفه‌های بازدارندگی قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را قدرتمندی در جنگ الکترونیک برشمرد و اظهار داشت: الحمدالله ما در همه زمینه‌ها قدرتمند هستیم و جا دارد در روز‌هایی که ایام اربعین شهادت شهید سید محمد حجازی را سپری می‌کنیم، با آرمان‌های این شهدا پیمان می‌بندیم که راه شهدا ادامه خواهد داشت.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار