مدیرکل بنیاد شهید استان البرز:

حجت‌الاسلام «ابوترابی‌فرد» یکی از الماس‌های درخشان انقلاب بود

«رستمیان» حجت‌الاسلام‌ «ابوترابی‌فرد» را یکی از الماس‌های درخشان انقلاب دانست و گفت: وی از جمله مجاهدان و ایثارگرانی بود که در جریان انقلاب و پس از آن زحمات فراوانی را متحمل شد.
کد خبر: ۴۶۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ - 02June 2021

حجت‌الاسلام والمسلیمن ابوترابی‌فرد یکی از الماس‌های درخشان انقلاب بود «سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید آزادگان مرحوم «علی‌اکبر ابوترابی‌فرد»، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «آزادگان الماس‌های درخشان هستند»، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد را یکی از این الماس‌های درخشان انقلاب دانست و گفت: وی از جمله مجاهدان و ایثارگرانی بود که در جریان انقلاب و پس از آن زحمات فراوانی را متحمل شد.

وی ادامه داد: این مجاهد فی سبیل الله با همراهی رزمندگان سلحشور اسلام برای دفاع از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی کشور در جنگ‌های نامنظم حضور یافت و در صف مبارزه با دشمن قرار گرفت و به اسارت درآمد و سال‌ها در زندان‌های رژیم بعث عراق رنج ‌کشید اما دست از مقاومت بر نداشت.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی مرحوم ابوترابی‌فرد به آزادگان در دوران اسارت بیان داشت: افرادی که در آن ایام در اردوگاه‌های رژیم بعث اسیر بوده وی را به خوبی می‌شناسند و خاطرات بسیار خوبی را از مبارزه، مجاهدت، کار فرهنگی و تدبیر وی در کنترل و هدایت آزادگان و مراودات با سازمان‌های بین‌المللی در حوزه اسیران و کارگزاران دولت عراق دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز مطرح کرد: مرحوم ابوترابی‌فرد پس از طی آن دوران سخت و تحمل درد، رنج و شکنجه و بازگشت به وطن، بازهم سنگ صبور آزادگان و در تمامی مسائل اجتماعی سرمایه و پشتوانه‌ای برای آن‌ها بود. وی پس از پایان دوران اسارت نیز به نظام و انقلاب خدمات بسیاری را ارائه کرد و با ورود به مجلس شورای اسلامی نقش مؤثری در پیشرفت و اعتلای کشور ایفا کرد.

رستمیان در ادامه مرحوم ابوترابی فرد را انسانی با ویژگی‌های خاص دانست و ادامه داد: وی ارادت و علاقه خاصی به مقام معظم رهبری و انقلاب داشت و در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پس از آن نقش‌آفرینی‌ها و مجاهدت‌های بسیاری داشت و برای دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و اهداف انقلاب تلاش‌های فراوانی کرد.

وی با اشاره به اینکه سراسر عمر این آزاده سرافراز دورانی مؤثر در زمینه اسلام و انقلاب بود، عنوان کرد: وی با انجام اقدامات مؤثری همچون تأسیس جمعیت ایثارگران کشور به‌ عنوان یک جریان انقلابی و بر جای گذاشتن آثار تألیفی متعدد خدمات فراوانی را ارائه کرد که آثار آن‌ها امروز در جامعه قابل مشاهده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پایان تأکید کرد: مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد از چهره‌های نام آشناست که امروز 12 خرداد سالگرد درگذشت این بزرگوار است. امیدواریم روح پاک این عالم برجسته با جد بزرگوارش حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام محشور شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار