شهادت نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در کرانه‌ باختری

در پی شلیک نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی یک نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ - 11June 2021

شهادت نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در کرانه‌ باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هلال احمر فلسطین خبر داد که در پی شلیک نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی در منطقه «جبل صبیح» در کرانه باختری، «محمد سعید حمایل» نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی به شهادت رسید.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز تظاهرات فلسطینیان در مخالفت با فعالیت‌های شهرک سازی در شهرک بیتا در جنوب نابلس را سرکوب کرده که طی آن این نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی به شهادت رسیده و ۸ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

منابع محلی خبر دادند که نیرو‌های اشغالگر اقدام به شلیک گلوله و گاز اشک آور به سوی تظاهرات کنندگان مخالف با اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت شهرک جدید در منطقه جبل صبیح، کردند.

پیشتر گروه‌های فلسطینی خواستار برگزاری نماز جمعه در منطقه بلده بیتا در کرانه باختری شده بودند و از تمامی فلسطینیان خواستند تا با مشارکت در تظاهرات، مخالفت خود با ایجاد شهرک جدید در منطقه جبل صبیح را اعلام کنند.

چند ماه پیش نیز، شهرک نشیان صهیونیست اقدام به ایجاد خانه‌های پیش ساخته در منطقه جبل صبیح کرده بودند تا بتوانند شهرک جدیدی را در این منطقه ایجاد کنند.

بامداد روز پنجشنبه نیز درگیری مسلحانه‌ای بین نیرو‌های اطلاعاتی فلسطین با نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری صورت گرفته بود.

خبرگزاری فلسطینی صفا گزارش داد که این درگیری در خیابان «الناصره» واقع در شهر «جنین» رخ داده است که در پی آن دو نفر از نیرو‌های اطلاعاتی فلسطین به شهادت رسیدند.

این دو شهید «أدهم یاسر توفیق علیوی» (٢٣ ساله) از شهر نابلس و «تیسیر محمود عثمان عیسة» (٣٣ ساله) از جنین بودند.

وزارت بهداشت فلسطین، اما بعد از آن خبر داد که تعداد شهدای این حملات به سه نفر افزایش یافته است که یک اسیر آزاد شده نیز در میان شهدا حضور داشت.

به گزارش صفا، شماری از نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی پیش از این درگیری به جنین حمله کرده بودند و در جریان این درگیری، تیراندازی شدیدی صورت گرفت.

برخی از منابع خبری از جمله شبکه الجزیره هم خبر داد که در پی این درگیری، یک افسر صهیونیست نیز کشته شده، ولی هنوز رژیم صهیونیستی رسما این مسئله را تأیید نکرده است.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که تنها چند روز از درگیری تمام عیار گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه با صهیونیست‌ها میگذرد. درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری که به مدت دوازده روز در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی و موشکی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

با اعلام آتش‌بس در حالی که تمامی رسانه‌های صهیونیستی به شکست تل‌آویو در این ماجراجویی جدید علیه مقاومت فلسطین و هزینه‌های هنگفت رژیم صهیونیستی در این مدت اذعان کردند، مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس به خیابان‌ها آمدند و پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار