سردار کارگر:

ضرورت دعوت از اقشار مختلف برای بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ تلاش برای حضور حداکثری در «انتخابات» وظیفه ملی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر ایجاد شرایط مناسب برای بازدید اقشار مختلف جامعه از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به اهمیت انتخابات پیش‌ رو اشاره کرد و گفت: تلاش برای حضور حداکثری در «انتخابات» وظیفه ملی است.
کد خبر: ۴۶۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ - 14June 2021

دعوت از خانواده «شهدا» برای بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ تلاش برای حضور حداکثری در «انتخابات» وظیفه ملی استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جلسه معارفه سردار «علی‌اصغر شیخی» به‌عنوان جانشین مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور معاونین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: با تصویب فرمانده کل قوا اساسنامه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تغییراتی پیدا کرد؛ اولا موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبدیل به موزه ملی شد. از آنجا که هر کشوری یک موزه ملی جنگ دارد، این موضوع نیز در کشور ما سال گذشته تصویب و پیشنهاد آن به رهبر معظم انقلاب اسلامی داده شد که ایشان نیز موافقت کردند. مورد بعدی نیز این بود که مجموعه کار‌های استان تهران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شود. هر استان یک موزه دارد و استان تهران نیز می‌تواند کارهایش را در همین موزه انجام دهد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: وقتی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توسط سردار قالیباف شهردار وقت پایتخت ساخته شد در واقع متعلق به تهران بود، اما تغییراتی حاصل شد و به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تغییر یافت؛ لذا نتیجه این شد که اداره کل بنیاد حفظ آثار استان تهران را به موزه واگذار کنیم تا کار‌ها بهتر انجام شوند؛ از این‌رو پیشنهاد داده شد همه وظایف، عملکردها و امکانات اداره کل استان تهران به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انتقال یابد تا جزو تشکیلات و وظایف ذاتی موزه قرار گیرد که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد موافقت قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد: سمت جانشینی برای موزه تعیین شد و به تصویب سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رسید. امروز هم جلسه معارفه سردار شیخی را برگزار می‌کنیم که پیش از این مسئول اداره کل بنیاد حفظ آثار استان تهران بودند.

سردار کارگر بیان کرد: در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان‌ها تلاش شده عملکرد یگان‌های آن استان در دفاع مقدس معرفی و تبیین شود؛ اما در تهران به این موضوع کم‌تر توجه شده است؛ این گلایه رزمندگان تهرانی است که در موزه به عملکرد یگان‌های استان تهران پرداخته نشده که باید به این موضوع جامه عمل پوشانده شود.

وی به اهمیت ارتباط یادمان‌های شهدا در تهران اشاره کرد و افزود: باید ارتباط موزه با یادمان‌های تهران برقرار شود. ارتباطی که نه فقط فیزیکی بلکه مفهومی باشد. در یک نظرسنجی ۷۰ درصد مردم اعلام کردند یادمان شهدای گمنام در کشور را زیارت کرده‌اند؛ در صورتی که موزه‌ها چنین اقبالی نداشتند و آمار مربوطه زیر ۴۰ درصدی بازدید را نشان می‌دهند. از طرفی برخی از جوانان مراسم ازدواج خود را در یادمان‌ها می‌گیرند که کار ارزشمندی است و نیازمند توجه ماست.

سردار کارگر یکی از مسئولیت‌های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را جذب بازدیدکننده عنوان کرد و گفت: کرونا می‌تواند فرصتی باشد که برنامه‌ریزی کنیم تا خانواده شهدای مناطق و مدارس از موزه بازدید کنند. قدم اول را هم با آموزش و پرورش برمی‌داریم؛ لذا سرمایه‌گذاری باید در آموزش و پرورش صورت گیرد. ما باید به دنبال خانواده شهدا و مردم برویم تا برای بازدید از موزه بیایند. مخاطبینی که خود مرجعیت دارند و مُبَلغی برای حضور اقشار دیگر مردم می‌شوند. این بازاریابی باید انجام شود. تا امروز به آن میزان که برای حضور مسئولین تلاش شده برای حضور اقشار مردم تلاش نشده است. حضور یک مادر شهید یک مدیر مدرسه یا دانش آموز تاثیرگذاری زیادی خواهد داشت.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در ایام پیش‌‌ رو گفت: هر هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شده‌اند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید بر حضور حداکثری دارند که باید تلاش کرد این امر تحقق یابد هرچند برخی سیاه‌نمایی‌ها درباره جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد تا حضور مردم را کمرنگ کنند. به واقع کار‌های زیادی انجام شده است. امروز از نظر سطح سواد و امکانات، سرشار هستیم که پیش از انقلاب اینطور نبود. اوایل انقلاب وقتی به مناطق کردستان و جنوب رفتیم مردم در فقر و فلاکت بودند. سیم خاردار وارد می‌کردیم، اما امروز تسلیحات دفاعی صادر می‌کنیم. در موضوع انرژی هسته‌ای، نانو، پزشکی و ... پیشرفت‌های چشمگیر کرده‌ایم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار