نماینده مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

انحصارطلبی در صنایع موجب گرانی می‌شود

یوسفی گفت: انحصارطلبی صنایع نیز از موضوعاتی است که باعث ایجاد چنین مشکلاتی می‌شود و معتقدم بخشی از گرانی‌های اخیر به موضوع نگاه انحصار طلبانه بر می‌گردد که در برخی صنایع مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۴۶۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰ - 22July 2021

گرانی سیمان به دلیل انحصارطلبی صنایع استمجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس- میثم خاکپور، در خصوص این‌که مطرح می‌شود علت گرانی سیمان ناشی از قطع برق صنایع در چند روز اخیر است، اظهار داشت: گرانی سیمان ربطی به قطع گاز و برق ندارد، گرانی سیمان و فولاد به دلیل مدیریت سنتی و تکنولوژی فرسوده و انرژی ارزانی که تا کنون به صنایع داده‌ایم.

وی با بیان این‌که ما از صنایع حمایت می‌کنیم، افزود: دولت هشت سال نیروگاه‌سازی را تعطیل کرد و امروز می‌بینیم که برق مردم قطع می‌شود. باید از روز اول دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کرد و نیروگاه احداث می‌کرد تا امروز شاهد این مشکلات نباشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شاهدیم برق استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، بندر عباس ایلام و کرمانشاه که برق برای آن‌ها حیاتی است، قطع می‌شود و به طبع آن آب مردم هم قطع خواهد شد. دولت باید با احداث نیروگاه در این مناطق ارزش افزوده ایجاد می‌کرد و به سمت بهره‌وری حرکت می‌کرد.

یوسفی افزود: عدم شفافیت در زمینه حرکت به سمت بهره‌وری در حوزه تولید سیمان و فولاد و از سویی موضوعات مرتبط با واگذاری و عرضه این محصولات به بازار باید مورد توجه قرار گیرد، ما شاهدیم که برق کارخانه چند روز قطع می‌شود و قیمت سیمان ناگهان چند برابر افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انحصارطلبی صنایع نیز از موضوعاتی است که باعث ایجاد چنین مشکلاتی می‌شود و معتقدم بخشی از گرانی‌های اخیر به موضوع نگاه انحصارطلبانه بر می‌گردد که در برخی صنایع مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار