کارشناس مسائل غرب آسیا:

حملات رژیم صهیونیستی به سوریه، برای روس‌ها غیرقابل تحمل شده است

آجرلو گفت: به نظر می‌رسد روسیه به این نتیجه رسیده است که صهیونیست‌ها باعث از بین رفتن دستاوردهایشان در منطقه سوریه خواهند شد.
کد خبر: ۴۶۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ - 26July 2021

حملات رژیم صهیونیستی به سوریه، برای روس‌ها غیرقابل تحمل شده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین آجرلو» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با اشاره به راه اندازی سامانه‌های پدافندی روس‌ها در سوریه در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی و این مسئله تبدیل به یک نگرانی مشترک برای ریاض و تلاویو شده است، اظهار داشت: یکی از اهداف روس ها، حفظ نظام سوریه است، اما در عین حال تصمیم گرفتند خودشان را درگیر بازی‌های منطقه‌ای نکنند و در رقابت بین ایران و رژیم صهیونیستی دخالت نکنند که این استراتژی اشتباه بود.

وی در عین حال از تغییر رویه روسیه خبر داد و بیان کرد: رژیم صهیونیستی با بمباران کردن مناطقی همچون حلب، حوالی دمشق و مرز‌های شرقی سوریه، به نوعی به نظام سوریه لطمه وارد می‌کند در حالی که بهانه این رژیم برای حمله هوایی، حمله به نیرو‌های نزدیک به ایران بوده است. این حملات از خطوط قرمز روسیه عبور کرده است.

 کارشناس مسائل غرب آسیا با تصریح بر اینکه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به دلیل آسیب زدن به نظام سوریه، برای روس‌ها غیر قابل تحمل شده است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد روس‌ها به این نتیجه رسیده اند که صهیونیست‌ها به تدریج باعث از بین رفتن دستاوردهایشان در منطقه سوریه خواهند شد.

وی از هشدار جدی روسیه به صهیونیست‌ها گفت و عنوان کرد: اساساً روابط بین روسیه و سوریه با توجه به حمایت‌های مسکو از دمشق، روابط راهبردی محسوب می‌شود. با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به نوعی قصد دارند نیرو‌های خود در منطقه را کاهش دهند، روس‌ها به دنبال تثبیت نیرو‌های خود هستند.

آجرلو با اشاره به اینکه روس‌ها به حمایت جدی تری از نیرو‌های سوریه پرداخته اند، تصریح کرد: روسیه به دنبال تثبیت جایگاه نظام سوریه و حفظ تمامیت ارضی آن است و در این راستا مسکو خواستار احترام بازیگران منطقه‌ای به حدود سوریه هستند.

 کارشناس مسائل غرب آسیا درباره روابط مسکو و تلاویو گفت: روابط بین مسکو و تلاویو عمیق و همکاری جویانه است و از یک سو، یک رابطه مبتنی بر رقابت نیز محسوب می‌شود و در این راستا نتانیاهو تلاش زیادی برای ارتقاء روابط خود با روس‌ها انجام داده بود.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار