فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد؛

بیماریابی و ساخت بیمارستان‌های پیشرفته در طرح «سپهبدهای اخلاص» ارتش

امیر سرتیپ «حیدری» گفت: بیماریابی جهت کاهش تعداد بیماران و ایجاد بیمارستان‌های تخصصی پیشرفته که در کمترین زمان ساخته می‌شوند، دو حوزه خدمت‌رسانی ارتش در طرح «سپهبد‌های اخلاص» برای مقابله با کروناست.
کد خبر: ۴۷۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ - 21August 2021

سپاه و ارتش امروزه وارد عرصه جدیدی از خدمتگزاری شدندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، ظهر امروز (شنبه) در آئین افتتاحیه بیمارستان دائمی پیشرفته تنفسی شهید سرلشکر «موسی نامجو» در بیمارستان «پورسینا» رشت، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در رکاب فرماندهی کل قوا، مأموریت بالا بردن قدرت دفاعی به‌منظور دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور را برعهده دارند.

وی افزود: بنا بر ضرورت و شرایط، مأموریت دیگر ارتش تولید امنیت در سراسر میهن اسلامی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه سپاه و ارتش به عنوان ۲ بازوی قدرتمند کشور هستند، خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه تفاوتی در مأموریت خود ندارند و تنها در رنگ لباس آن‌هم به اقتضای شرایطی با هم متفاوت هستند، اما در کنار هم و در خدمت ولی امر مسلمین انجام وظیفه می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه سپاه و ارتش امروزه وارد عرصه جدیدی از خدمتگزاری شده‌اند، تاکید کرد: این عرصه جدید را تجلی اراده ولی امر مسلمین می‌دانیم و ارتش و سپاه ضمن تأمین امنیت در مرزها، در عرصه مقابله با کرونا نیز در خدمت مردم هستند و با عنوان ید واحده به میدان آمده‌اند.

وی با بیان اینکه سپاه با طرح «شهید سلیمانی» و ارتش با طرح «سپهبد‌های اخلاص» در حوزه مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: طرح «سپهبد‌های اخلاص» به تصویب رسیده و مشغول مبارزه با کرونا در سراسر کشور هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به روش کار در طرح «سپهبد‌های اخلاص»، متذکر شد: استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته‌های استان خود را به ستاد ملی مقابله با کرونا انعکاس داده و ستاد نیز آن را به ارتش انتقال می‌دهد.

وی افزود: بیماریابی جهت کاهش تعداد بیماران و ایجاد بیمارستان‌های تخصصی پیشرفته که در کمترین زمان ساخته می‌شوند، دو حوزه خدمت‌رسانی ارتش در طرح «سپهبد‌های اخلاص» برای مقابله با کروناست.

حیدری با اشاره به ایجاد نقاهتگاه پسا بیمارستانی، تصریح کرد: بیماران پس از بیماریابی و قبل از رفتن به بیمارستان (در صورت تشخیص پزشک) در این نقاهتگاه خدمات دریافت می‌کنند و اگر بیماری بیش از ۱۲ روز نیاز به مراقبت داشته باشد، از بیمارستان به این نقاهتگاه منتقل می‌شود.

وی با اشاره به کمک تجهیزاتی و نیروی انسانی به بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: تاکنون تمامی خواسته‌ها در این‌باره را اجابت کردیم و ۲۸ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی با ۱۲ هزار کادر درمان ارتش در خدمت مردم هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: شش گردان خدمات بهداری نیز به‌عنوان معین استان‌ها در شرایط کرونایی پیش‌بینی شده است که در صورت نیاز فعالیت می‌کند.

وی ایجاد پست‌های واکسیناسیون ثابت و خودرویی را از دیگر ظرفیت‌های ارتش برای مقابله با کرونا دانست و افزود: هفتمین بیمارستان مجهز و پیشرفته ارتش افتتاح و تقدیم مردم گیلان می‌شود.

حیدری با اشاره به خدمات ارتش در حوزه محرومیت‌زدایی در گیلان، متذکر شد: مبنای این خدمات با همراهی و حمایت استاندار و همچنین پای کار بودن سرهنگ «رحمانی» فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار